هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از فردا درباره آبگرفتگی معابر، وقوع صاعفه و تلاطم خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی فعال از اواسط فردا (چهارشنبه) به استان، شاهد بارش باران، تگرگ و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی خواهیم بود.

زهرا راستگو بیان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی در استان از پنجشنبه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان بوشهر وجود دارد.

او ادامه داد: با افزایش وزش باد،  خلیج فارس مواج خواهد شد و باید از تردد‌های دریایی به ویژه شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در این مدت خودداری شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین از کشاورزان خواست اقدام‌های پیشگیرانه برای حفاظت از محصولاتشان در نظر بگیرند.

راستگو بیان کرد: کوهنوردان در زمان فعالیت این سامانه بارشی از صعود به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه بپرهیزند.

او با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: آسمان در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد خواهد بود که در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهیم داشت و از فردا به تدریج ابر افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: امروز جهت باد متغیر و بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی و از فردا بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو بیان کرد:  ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۵۸ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۶:۰۷، جزر دوم ساعت ۰۹:۴۶ و مد دوم ساعت ۱۷:۳۸ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.