تیم‌های ملی والیبال ایران و قزاقستان در دومین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی والیبال ایران و قزاقستان در دومین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در شهر جیانگمین به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان کولا کوویچ این رقابت‌ها را با برد برابر چین تایپه آغاز کردند، بلند قامتان توانستند به آسانی برابر این حریف به پیروزی برسند و پیش بینی می‌شود کار سختی هم برابر قزاقستان نداشته باشند.  

تیم ملی والیبال قزاقستان هم در نخستین دیدارش به مصاف چین میزبان رفت و با نتیجه ۳ - ۰ شکست خورد تا شروع بدی در این رقابت‌ها داشته باشد ، قزاق‌ها تیم خیلی قدرتمندی نیستند  و همان طور که پیش‌تر هم عنوان شد حریف جدی برای ملی پوشان ایران نیستند.  

تیم ملی والیبال مردان ایران ۰ - قزاقستان ۰ / گزارش لحظه به لحظه

ست اول / ایران ۲۸ - قزاقستان ۲۶

تیم ملی کشورمان موفق شد با آغاز بازی نخستین امتیاز را کسب کند و از حریف پیشی بگیرد، در ادامه علی شفیعی سرویس خوبی زد که البته امتیاز آن به حریف رسید. آن‌ها در ادامه از سرویسشان نتوانستند استفاده کنند تا تیم ایران پیش بیافتد. این دیدار در ابتدا پایپای و نزدیک دنبال می‌شد. اما تیم قزاقستان موفق شد با کسب ۲ امتیاز پیاپی از تیم ملی کشورمان پیش بیافتد.

قزاق‌ها در ضربات نهایی بهتر از تیم کشورمان بودند و همچنین دفاع ایران در لحظات ابتدایی با مشکلاتی رو به رو بود، همین مسئله باعث شد تا آن‌ها بازی را بهتر دنبال کنند. بازی سرانجام در ادامه به تساوی کشیده شد تا شاگردان کولاکوویچ بازگشت خوبی به این بازی داشته باشند. میتشنکو، اما بدون تردید بهترین قزاق‌ها در ابتدای بازی بود، او چند امتیاز برای تیمش گرفت و سرانجام باعث شد تا قزاقستان ۸ - ۶ پیش بیافتد و ۲ تیم به وقت استراحت نخست بروند.

پس از این زمان استراحت، تیم ملی کشورمان موفق شد نخستین امتیاز را توسط میرزاجاپور کسب کند. مرتضی شریفی آماده هم در ادامه نمایش خوبی داشت و بازی در امتیاز ۸ به تساوی کشیده شد. سرویس خوب مرتضی شریفی هم در ادامه به راحتی روی سرویس امتیاز نهم را کسب کرد تا شاگردان کولاکوویچ بازی را پیش بیافتند. این روند هم در ادامه وجود داشت و خیلی زود تیم ملی کشورمان ۳ امتیاز پیش افتاد تا سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت داشته باشد.

زمان استراحت هم، اما خیلی به کار قزاق‌ها نیامد و در ادامه هم امتیاز برای تیم ملی کشورمان کسب شد. یوستینوو، اما در ادامه موفق شد یک امتیاز برای قزاقستنان بگیرد تا فاصله ۲ تیم کمتر شود. دفاع خوب بازیکنان کشورمان در ادامه بار دیگر قزاق‌ها را غفلگیر کرد و امتیاز ارزشمندی برای تیم ملی کشورمان به دست آمد. شاگردان کولاکوویچ در ادامه هم موفق بودند و خیلی راحت به امتیاز ۱۶ رسیدند تا تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از این زمان استراحت قزاق‌ها روی یک حرکت سرعتی امتیاز دوازدهمشان را کسب کردند، در ادامه هم روی یک اشتباه شریفی امتیاز سیزدهم برا قزاقستان به دست آمد تا فاصله به ۳ امتیاز برسد. میتشنکو بازهم سرویس خوبی زد و امتیاز چهاردهم را هم برای تیمش کسب کرد و همین باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت داشته باشد، کار در ادامه برای تیم ملی کشورمان سخت هم شد و حتی کار به تساوی کشیده شد و در ادامه هم قزاقستان توانست از ایران پیشی بگیرد.

کولاکوویچ مرتبه‌ای دیگر وقت استراحت داشت ، این زمان تا حدودی برای تیم ملی کشورمان کار ساز بود و نتیجه به تساوی کشیده شد، با این حال نمایش خوب قزاق‌ها ادامه دارد بود و آن‌ها ۱۹ - ۱۸ از تیم ملی کشورمان پیش بودند. کار در ادامه به تساوی در امتیاز ۱۹ کشیده شد و پس از آن هم به راحتی امتیاز ۲۰ برای تیم ملی کشورمان به دست آمد، بازی بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد و پس از کسب امتیاز بیستم برای تیم ملی کشورمان سرمربی قزاق‌ها درخواست وقت استراحت فنی داشتند.

قزاقستان در ادامه و پس از این زمان استراحت امتیاز ۲۰ را به دست آورد تا نتیجه برابر شود. اما آن‌ها نتوانستند به این روندشان ادامه دهند و اشتباه در دریافت باعث شد تا امتیاز بیست و یکم برای تیم ملی کشورمان به دست بیاید.

شاید بتوان یکی از مشکلات تیم ملی در این ست را خطوط دفاعی نام برد یعنی جایی که قزاق‌ها به آسانی از آن راه امتیاز می‌گرفتند، کار در ادامه حساس‌تر هم شد و قزاقستان ۲۲ - ۲۱ این ست را پیش افتاد.کریمی، اما اجازه نداد این برتری ادامه دار باشد و کار برابر شد، مشکل در دریافت هم به قزاق‌ها کمک زیادی داشت. البته در ادامه وونکو سرویسش را به بیرون زد تا کار در امتیاز ۲۳ برابر شود.سرویس میرزاجانپور در ادامه خوب نبود و نتیجه ۲۴- ۲۳ به سود قزاق‌ها دنبال شد، آن‌ها پس از آن بازهم امتیاز از دست دادند تا ۲ تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند.

تیم ملی کشورمان در ادامه با دفاع خوب و اشتباه قزاق‌ها امتیاز دیگری هم گرفت که البته داور آن را به قزاق‌ها داد و همین باعث شد تا کولاکوویچ درخواست بازبینی داشته باشد. البته در ادامه رای هم بازنشگت تا قزاقستان بازهم بازی را پیش باشد.کار بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد و ۲ تیم در امتیاز ۲۵ برابر بودند، قزاقستان، اما بازهم از همان نقاط ضعف خوب استفاده می‌کرد. در ادامه سرویس خوب مرتضی شریفی ایران را پیش انداخت و روی ضربه سرویس امتیاز خوبی گرفت. پس از آن هم تیم ملی کشورمان امتیاز ارزشمند دیگری گرفت و در نهایت با نتیجه ۲۸ - ۲۶ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال مردان ایران ۳ - قزاقستان ۰ / قزاق‌ها حریف تیم دوم ایران هم نشدند

ست دوم / ایران ۲۵ - قزاقستان ۱۵

ست دوم با امتیاز برای تیم ملی کشورمان آغاز شد، شفیعی به خوبی امتیاز گرفت و سرویس می‌زد و همین کار را برای حریف سخت‌تر کرده بود.قزاقستان در ادامه بازهم سرویس‌ها خوبی زد و شرایط را کمی سخت کرد، اما بازهم این سرو قامتان ایرانی بودند که بازی را پیش بودند.

آبشار قدرتمند پوریا یلی هم کار را برای قزاق‌ها سخت‌تر کرد، البته آن‌ها در ادامه به بازی بازگشتاند و کار را به تساوی کشیدند.بازی سرعتی و خوب قزاقستان این تیم را در ادامه ۵ - ۴ پیش انداخت، اما اشتباه میتشنکو بازی را به تساوی کشاند.در ادامه اشتباه عجیب قزاق‌ها در ۳ سرویس پیاپی باع شد تا تیم ملی کشورمان به راحتی به امتیاز ۸ برسد و ۲ تیم به قت استراحت فنی نخست در ست دوم بروند.

پس از وقت استراحت فنی نخست این تیم قزاقستان بود که به امتیاز رسید، بازی سرعتی و البته با دقت بازیکنان کشورمان در ادامه اجازه نداد فاصله همانند ست نخست کمتر شود.بازیکنان تیم ملی کشورمان در این ست وضعیت به مراتب بهتری در دریافت‌ها داشتند و همین کمک زیادی به تیم ملی کشورمان داشت.دافع تیم ملی کشورمان هم در این ست بهتر از قبل بود، همین کار را برای قزاق‌ها سخت‌تر کرد و اختلاف هم بیشتر شد، اما میتشنکو بازهم امتیاز‌های خوبی گرفت تا فاصله به ۲ امتیاز برسد.یلی در ادامه امتیاز دوازدهم را برای تیم ملی کشورمان کشب کرد، پس از آن هعم سرویس شفیعی به خوبی در زمین حریف نشست تا خیلی آسان اختلاف به ۵ امتیاز برسد.

سرمربی تیم ملی قزاقستان در ادامه درخواست وقت استراحت فنی داشت، پس از آن هم قزاق‌ها امتیاز دیگری گرفتند تا فاصله به ۴ امتیاز برسد، ضربه خوب یلی در ادامه شرایط خوبی را به وجود آورد تا نتیجه ۱۶ - ۱۱ شود و هر ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.پس از این زمان هم مجرد امتیاز خوب دیگری را کسب کرد.

سرمربی قزاق‌ها پس از بیشتر شدن فاصله ۲ تیم درخواست وقت استراحت داشت، این زمان، اما خیلی به کار این تیم نیامد و در ادامه فاصله هم بیشتر شد.شاگردان کولاکوویچ در ادامه نتیجه را ۲۰ - ۱۲ پیش بودند، اما سرویس بد میرزاجانپور امتیاز سیزدهم را برای قزاق‌ها در پی داشت.میتشنکو در ادامه سرویس خوبی زد و اختلاف امتیاز به ۶ امتیاز رسید، اما همین بازیکن در ادامه سرویس بدی زد و نتیجه ۲۱ - ۱۴ به سود تیم ملش کشورمان دنبال شد.

دفاع‌های بی نقص و پایاپای بازیکنان کشورمان در ادامه رالی زیبایی که اتفاق افتاده بود برای تیم ملی کشورمان بیست و دومین امتیاز را در پی داشت.ضربات خوب پوریا یلی در ادامه کار خیلی راحت اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساند و در نهایت تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲۵ - ۱۶ برنده این ست شد. 

تیم ملی والیبال مردان ایران ۳ - قزاقستان ۰ / قزاق‌ها حریف تیم دوم ایران هم نشدند

ست سوم / ایران ۲۵ - قزاقستان ۱۸

نخستین حمله در این ست برای ایران بود و اولین امتیاز هم توسط شاگردان کولاکوویچ به دست آمد، قزاق‌ها تلاش می‌کردند تا اجازه ندهند فاصله همانند ست قبلی بیشتر شود و این مسئله را می‌شد در درخواست‌های وقت استراحت فنی و ویدئو چک از سرمربی این تیم در دقایق ابتدایی دید.

تیم ملی کشورمان با نتیجه ۸ - ۵ و با درخششی که یلی در ضربات نهایی و مرتضی شریفی درسرویس‌ها داشت پیش افتاد تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی نخست بروند.در ادامه نخستین امتیاز برای تیم ملی کشورمان روی حرکت شفیعی به دست آمد تا نتیجه ۹ - ۵ شود، قزاق‌ها هم در این میان یک امتیاز گرفتند تا فاصله میان ۳ تیم حفظ شود.

قزاقستان در ادامه بازگشت خوبی به بازی داشت و با بهره گیری از برخی اشتباهاتی که رخ داد کار را به تساوی کشاند.درخشش شفیعی در ادامه کار ۲ امتیاز به همراه داشت و نتیجه را ۱۱ - ۹ به سود تیم ملی کشورمان کرد. تلاش قزاق‌ها در ادامه بیش از پیش شده بود، آن‌ها نیم خواستند به همین سادگی بازنده این ست و این بازی باشند و برای همین با توان بیشتری بازی می‌کردند.

در ادامه بازهم اختلاف به حداقل رسید. اما درخشش بازیکنان کشورمان مانع کسب امتیاز بیشتر توسط قزاق‌ها شد و در نهایت تیم ملی کشورمان خیلی زودتر از حریف به امتیاز ۱۶ رسید تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.پس از این زمان هم نخستین امتیاز برای تیم ملی کشورمان به دست آمد و در ادامه سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت فنی دوم را برای تیمش داشت.

تیم ملی کشورمان در ادامه فاصله را هم بیشتر کرد و به ۶ امتیاز رساند. دفاع خوب بازیکنان کشورمان در ادامه هم قزاقستان را با مشکل جدی رو به رو کرد. نتیجه در ادامه ۲۳ - ۱۶ به سود تیم ملی کشورمان در جریان بود.۲ اشتباه پیاپی برای تیم ملی کشورمان فاصله ۲ تیم را کمتر کرد. شاگردان کولاووچ در پایان این بازی با نتیجه ۲۵ - ۱۸ به یپروزی رسیدند.

تیم ملی والیبال مردان ایران ۳ - قزاقستان ۰ / قزاق‌ها حریف تیم دوم ایران هم نشدند

آمار کامل بازی به شرح زیر است :

تیم ملی والیبال مردان ایران ۳ - قزاقستان ۰ / قزاق‌ها حریف تیم دوم ایران هم نشدند


بیشتر بخوانید:

تیم ملی والیبال ایران - قزاقستان / کار نه چندان دشوار بلند قامتان در گام دوم

داورزنی راهی چین شد

تیم ملی والیبال قطر ۳ - استرالیا ۰ / شکست غیر منتظره کانگور‌ها مقابل عنابی پوشان


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرناز
۱۷:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خدا قوت به والیبالیست های ایرانی
آخرین اخبار