تسهلگران بنیاد برکت در استان های مختلف کشور قدم در راه کمک به محرومان گذاشته اند.

مردمانی از جنس یاری گری/ ریش سفیدانی که با ریال روی ریال گذاشتن دستگیر جوانان شدندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که بنیاد برکت به دنبال کمک به مردمان مناطق محروم روستایی که خواهان تشکیل کسب و کارهای کوچک خانگی هستند بر آمده و به کمک تسهیل ‌گرانی گمنام که از مردمان یک استان و منطقه هستند قدم در راه کمک به محرومان گذاشته است.

این تسهیل گران با هدف کمک به جوانان برای ایجاد کسب و کارهای کوچک یا به سایر افراد برای توسعه کسب و کارهای  خود اقدام به ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی کرده اند.

در راستای کمک به جوانان و یاری گری آنها برای اشتغالزایی ریش سفیدانی از هر منطقه جمع شدند و صندوق هایی را ایجاد کردند تا با ریال روی ریال گذاشتن به توسعه اشتغال کمک کنند.

پور امرایی یکی از تسهیل گران استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صندوق‌های توسعه روستایی اظهار کرد: ما برای توسعه کسب و کارهای کوچک و همچنین کمک به نیازمندان یک منطقه صندوق‌هایی را تشکیل داده‌ایم و نام آنها را صندوق‌های توسعه روستایی گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به همکاری با بنیاد برکت اظهار کرد: البته گروه ما مجری طرح بنیاد برکت در استان لرستان است؛ ما به هر روستا سر می‌زنیم و سپس ضمن بررسی شرایط افرادی که در روستا زندگی می‌کنند آنها را به بنیاد برکت معرفی می‌کنیم.

پور امرایی ادامه داد : افرادی که برای دریافت وام به بنیاد برکت معرفی می‌شوند باید دارای یکسری شرایط از جمله نداشتن بیمه و کار باشند.

تامین پول صندوق‌های روستایی به کمک مردم 

این تسهیل‌گر استان لرستان درباره صندوق توسعه روستایی گفت: در این صندوق اهالی روستا عضو هستند و آنها با پرداخت پول به این صندوق از مبلغ 20 تا 100 هزار تومان سرمایه داخل صندوق را تشکیل می‌دهند.

وی درباره چگونگی استفاده از سرمایه داخل صندوق روستایی اظهار کرد: سرمایه داخل یک صندوق برای کمک به اهالی روستا جهت اشتغال زایی و خرید مواد اولیه برای کارگاه‌ها است. وام این صندوق به هیچ ضامنی احتیاج ندارد و به صورت چرخشی میان اهالی یک روستا تقسیم می‌شود.

پور امرایی درباره بنیاد برکت گفت: البته یکی دیگر از اقدامات ما معرفی اهالی روستا به بنیاد برکت است و سپس این افراد تحت نظارت بنیاد برکت به بانک عامل معرفی می‌شوند.

این تسهیل گر استان لرستان درباره میزان وام بنیاد برکت به نیازمندان منطقه گفت: میزان وام پرداختی از سوی بنیاد برکت به نیازمندان یک روستا متفاوت است اما تا سقف 40 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار