محمدی گفت: تا سال ۱۴۰۰ ، ۲۷ پروژه در بخش پتروشیمی به اتمام می رسد و تا پایان سال ۱۴۰۴، ۲۸پروژه دیگر به آن افزوده خواهد شد.

بهره برداری از ۵۵ پروژه در صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  صفری مدیر عامل ماشین سازی اراک در نشست میز تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی، گفت: این واحد تولیدی با ۵۱ سال سابقه قدیمی ترین واحد تولیدی در صنعت پتروشیمی، نفت، فولاد، سیمان و غیره محسوب می‌شود و می‌توانید آثار این حضور را در تمامی بخش‌های کشور مشاهده کنید؛ کیفیت بالا و مناسبی که در این شرکت وجود دارد باعث ایجاد حس اطمینان در واحد‌های تولیدی شده است.

او با اشاره برخی پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت گفت: ارتباط مناسبی بین ما و بسیاری از دانشگاه‌های کشور انجام شده است تا از حداکثر توان علمی کشور بهره ببریم، همچنین مشاورانی از خارج از کشور برای جلوگیری از بروز کوچکترین خطا ها به کار گرفته می‌شوند.

همچنین آهنگری مدیر عامل شرکت پتروشیمی سیراف انرژی در خصوص پروژه سیراف اظهار کرد: این پروژه پیشرفت حدود ۴۴ درصدی را تجربه می کند و خوشبختانه عوامل بسیاری از جمله بندر صادرات، تامین برق و آب و غیره در نظر گرفته شده است و در کل می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار منطقه قرار دهد.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص امروز کشور درخواست ساده سازی قوانین را داریم؛ شرایط امروز تفاوت بسیاری با گذشته پیدا کرده است اما قوانین تفاوتی با شرایط عادی ندارد.


بیشتر بخوانید:میز ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار شد


در ادامه این نشست بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت ، پتروشیمی را صنعتی ارزش آفرین دانست و گفت:  تا پایان سال ۱۴۰۰ ، ۲۷ پروژه در بخش پتروشیمی به اتمام خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴، ۲۸پروژه دیگر به آن افزوده خواهد شد.

او با تاکید بر به کارگیری دانش نوین مهندسی در روند تولید گفت: اولین طرح کاملا ایرانی برای تولید پلیمر از گاز در سال ۹۹ و در اسلام آباد غرب رونمایی خواهد شد.

محمدی با اشاره سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد دلاری برای ساخت تجهیزات داخلی تصریح کرد: سازندگان داخلی می‌توانند بسیار فعال باشند و با برقراری ارتباط بین صنعت و پتروشیمی فصای مناسبی در کشور و در این حوزه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: متاسفانه اغلب تولید کنندگان هراس از سپردن پروژه به صنعت داخلی دارند و این می‌تواند آفتی برای تولید کنندگان داخلی کشور باشد. تمام شرکت‌ها از این موضوع هراس دارند و این نیازمند آن است که شرکت ها ثابت کنند که در ارائه سفارشات در زمان دقیق هستند.

او بیان کرد: طرح سیراف و طرح دنا طرح‌های متانول ما هستند که سرمایه گذاری مناسبی برای آن انجام شده است اما همکاری در این طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی با عملکرد به موقع و سر وقت واحد‌های تولیدی گره خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار