کنگره آمریکا امروز طرحی را به رای خواهد گذاشت که براساس آن اختیارات جنگی دونالد ترامپ محدود می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره آمریکا امروز پنجشنبه طرحی را به رای خواهد گذاشت که براساس آن اختیارات جنگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور محدود می‌شود.

بر این اساس، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: هفته گذشته دولت ترامپ اقدام به انجام یک حمله تحریک آمیز غیر متناسب علیه ایران کرد که طی آن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس کشته شد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام کاخ سفید بدون مشورت با کنگره انجام شده است که منجر به تشدید تنش‌ها با ایران در خاورمیانه شد. همچنین این اقدام جان نیرو‌های نظامی و دیپلمات‌های ما در منطقه را به خطر انداخت.

گفتنی است آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

بامداد دیروز (چهارشنبه) روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و یارانش خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
باید این قانون خیلی وقت پیش گرفته میشد .اگر قانون محدودیت وظایف رییس‌جمهوری بود .پوش سرخود و با دورغ گفتن به عراق حمله نمی‌کرد و باعث کشتار ملت عراق نمیشد .چونکه این رییس جمهور مشکلات روانی دارد .۱۵۰ روان شناس آمریکایی مشکل روانی او را تأیید کرده آند .چونکه هر آن یک حرف زد و نقیص میگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۹ دی ۱۳۹۸
خودمونم از این مسئولین داریما
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۸
زود تر از اینها باید دهنه می زدید به این سگ وحشی
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد دولت خواه
۱۰:۳۴ ۱۹ دی ۱۳۹۸
این بنده خدا اگر ول باشه یک ذره آبروی باقیمانده آمریکا رو هم به باد میده
Germany
حامد
۱۰:۳۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
امریکا شیطان بزرگ است
لطفا فریبش رو نخورید
دموکرات و جمهوری خواه همشون بد ذات هستن
اونا اهل ماست مالی هستن
اگر حمله به ایران جواب میداد به ترامپ اجازه های بیشتر هم میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ دی ۱۳۹۸
من بعنوان یک ایرانی وطن پرست مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن ترامپ رابرای رفع تنش بیشتر تایید میکنم سران نژادپرست آمریکا وانگلیس وآلمان وفرانسه باید به ماملت ایران توضیح دهند چگونه ارتش کشورهابااکثریت شیعه تروریست هستند افراطی وسلفی داعشی وامثالهم که توسط آل سعود وآمریکا وانگلیس تسلیح میشوند تروریست نیستند؟آیا سران آمریکا که عامل قتل عام گروه داودیه آمریکا که نسل کشی کرداند صلاحیت همراهی سایرکشورهای غربی برای مبارزه با تروریست رادارند؟چرا تفنگداران ارتشهای شیعه منطقه راگروهای مسلح نام میبرند وژنرال ارتش ایران قاسم سلیمانی را فرمانده گروههای مسلح شیعه دانسته وهمچنان اتهام زنی میکنند؟آیا آمریکا وهمفکران آن تصمیم به نابودی جمعیت شیعه منطقه رادارند اگر نه چرا فرمانده شیعه منطقه را به شهادت رساندن؟آیا اگر هرفرد شیعه درمقام یک قاسم سلیمانی بربیاید دفاع ازجمعیت شیعه منطقه نیست؟به سران آمریکا هشدار میدهیم شما قادر نخواهیدبود شیعیان منطقه رابه گوشه برانید قادرنخواهید بود نسل کشی دیگری درجهان راه بیندازید.
آخرین اخبار