تردد در جاده های برفگیر کهگیلویه وبویراحمد به ویژه مسیرهای منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

تردد در جاده یاسوج- سرفاریاب با زنجیر چرخبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل راهداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون محور‌های منتهی به یاسوج از جمله یاسوج- سمیرم، یاسوج- اقلید، یاسوج- مارگون، یاسوج- لوداب، یاسوج-سپیدار، دشت روم و یاسوج- بابامیدان برفی است.

نصیری راد با بیان اینکه هم اکنون مشکل خاصی در محور‌های مواصلاتی استان وجود ندارد و تردد در آن‌ها جریان دارد افزود: استفاده از زنجیر چرخ در گردنه‌های برفگیر الزامی و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی و برفی در جاده ها، لغزندگی افزایش می‌یابد و نیاز است رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

نصیری راد با اشاره به اینکه مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب-دهدشت از مسیر جوخانه به دلیل بارش سنگین برف نا ایمن است گفت: رانندگان از مسیر‌های جایگزین از جمله لار-شاه بهرام استفاده کنند.

مدیرکل راهداری استان به رانندگان توصیه کرد؛ پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.

نصیری راد به رانندگان توصیه کرد خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و در صورت امکان از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.

۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محور‌های مواصلاتی این استان با ۲۲۰ راهدار در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.