مروی مقدم مدیرکل اداره استاندارد خراسان جنوبی از الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های استاندارد بومی خبر داد.

مروی مقدم مدیرکل اداره استاندارد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در مجموع ۵۰ درصد واحد‌های تولید مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد بوده و ۵۰ درصد تولیدکنند گان پروانه استاندارد ندارند که بیشترین مشکل در خصوص پروانه استاندارد مربوط به شن و ماسه و آجر است.

او افزود: یک شورای فنی به ریاست معاونت عمرانی استانداری و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود دارد که در این شورا دو کارگروه مباحث سیاست گذاری و آموزش و ترویج را انجام می‌دهند.

مروی مقدم تصریح کرد: کارگروه آموزش و ترویج، آموزش‌های لازم را برای در اختیار گرفتن دانش فنی به مدیران کنترل کیفیت و جامعه تولیدکننده مصالح ساختمانی ارائه می‌دهد.

مدیرکل اداره استاندارد استان اظهار کرد:  این کارگروه مصوبه‌ای را به تصویب رساند که دستگاه‌های دولتی را ملزم به استفاده از کالا‌های استاندار بومی می‌کند که در صورت اجرا از مصرف کالا‌های غیر استاندارد جلوگیری خواهد کرد.

او افزود: وظیفه سازمان استاندارد اینست که بازار را برای کالا‌های غیر استاندار نا امن کند. در بحث مصالح ساختمانی مثل کاشی و سرامیک کار به راحتی انجام می‌پذیرد، اما در خصوص آجر، شن و ماسه بحث نا امن کردن بازار برای مصالح غیر استاندارد مشکل است.

مروی مقدم از مردم خواست برای ساخت و ساز و تهیه مصالح ساختمانی به پیمانکاران و مراکز معتبرمراجعه کنند و یا با ارسال کد ده رقمی کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از معتبر یا غیر معتبر بودن کالا اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.