معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: سه طرح اولویت‌دار استان بوشهر در برنامه دو ساله اجرای طرح‌های مهم و کلان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور عصر امروز در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر بیان کرد: در اجرای سیاست‎های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به هیات دولت برنامه دو ساله اجرای طرح‌های مهم و کلان استان‌ها تدوین شد.

او افزود: در این خصوص برای هر استان سه طرح اولویت‌دار در برنامه قرار گرفته است که برای استان بوشهر سه طرح راه آهن بوشهر - شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید گفت: ۴۳۱ فرمانداری سراسر کشور موظف شده‌اند برای حفاظت و صیانت از ظرفیت واحد‌های تولیدی تلاش کنند.

دین پرست افزود: سال ۱۳۹۶ بانک‌ها دو هزار و ۲۶ واحد تولیدی را تملک کردند که با همکاری همه مسئولان به‌ویژه بانک مرکزی برخی از واحد‌های تولیدی تملک شده از انحصار بانک‌ها خارج شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار نسبت به سال ۱۳۹۱، ۳۴ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان شهریور امسال تعداد واحد‌های مشکل دار به هزار و ۲۸۱ واحد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: از هزار و ۱۰۲ واحد تولیدی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد کشور تا سه ماه سوم امسال ۱۴۳ واحد تکمیل می‌شود.

دین پرست با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر عنوان کرد: در این سفر طرح‌هایی در حوزه‌های گوناگون افتتاح می‌شود که در تولید و اشتغال نقش قابل توجهی ایفا خواهد کرد.

او افزود: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر هشت شهرستان ساحلی است که ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه با پایان طرح لایروبی تا شش ماه آینده عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به ۱۱ متر می‌رسد، عنوان کرد: برای پهلوگیری کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در بوشهر باید حداقل عمق اسکله این بندر به ۱۵ متر افزایش پیدا کند.

دین پرست با تاکید بر تعیین تکلیف کشتی باری و مسافری گراندفری،  گفت: این کشتی برای فعالیت در مسیر بوشهر-قطر از خرداد در بندر بوشهر پهلو گرفته که باید هر چه سریع‎تر وضعیت آن مشخص شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.