معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: آسمان این استان تا اواخر هفته آینده بدلیل استقرار سامانه پایدار در شرایط سرما و یخبندان قرار می‌گیرد و درجه هوای بیشتر مناطق به زیر صفر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی پناهی گفت: متعاقب عبور تدریجی موج بارشی و استقرار نسبی هوای پایدار و تقویت جریانات سرد شمالی به منطقه حداقل دمای شبانه و اوایل صبح در طول هفته آینده بطور میانگین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش یافته و شرایط زمستانی بر استان حاکم خواهد شد.

او افزود: حاکم شدن شرایط یخبندان و زمستانی بویژه در طول شب و ساعات اولیه صبح، باعث یخ‌زدگی سطح معابر و جاده‌ها و افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود که این وضعیت از فردا شروع و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پناهی اضافه کرد: کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه ها، قرار دادن دمای وسایل گرمایشی فضا‌های اداری و مسکونی در حالت بهینه، مدیریت منابع آب و حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار، عدم تردد افراد مسن، کودکان و افراد حساس به سرما در طول شب و ساعات اولیه صبح از توصیه‌های هواشناسی برای این ایام است.

او یادآور شد: از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه هفته آینده نیز با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور، بارش‌ها در این استان از سر گرفته خواهد شد که این فرآیند تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام