نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز جمعه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در زاهدان راه‌اندازی شد.

نخستین آموزشگاه آزاد فنی‌وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان با نام سپهبد شهید سلیمانی افتتاح شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم افتتاح این آموزشگاه در زاهدان اظهار داشت: تاکنون هیچ چهره سیاسی، هنری، دانشگاهی و فرهنگی نتوانسته جایگاه رفیعی که سردار سلیمانی در بین مردم بدست آورد را کسب کند، زیرا مردم موضع دیانت و انسانیت را خوب می‌فهمند.

علی اوسط هاشمی پیام اجتماعات میلیونی که در رسای سردار سلیمانی شکل گرفت را اخلاق، دیانت و انسانیت این سردار سرافراز دل‌ها عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی پاک و زلال بود و قیمت خون خود را نزد خداوند بدست آورد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این افتتاح با توجه به تجهیزات کارگاه و استعداد منطقه برای اجرای المپیاد طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در استان سیستان و بلوچستان قول مساعد داد.

هاشمی همچنین از راه‌اندازی دپارتمان طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی برای آموزش مربیان سراسر کشور در سیستان و بلوچستان خبر داد.

او  با اشاره به لزوم نوآوری در تولید محصولات و شناخت ذائقه خریداران بیان کرد: نیاز‌های بازار کار در صورتی که منطبق با قابلیت‌های منطقه‌ای باشد تحول بزرگی در شرایط استان در پی خواهد داشت و این مهم نیازمند آمایش مشاغل و کار پژوهشی است.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور افزود: باید نگاهمان را از کارگاه‌ها فراتر ببریم و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان و نیاز‌های همسایگان را در حوزه آموزش‌های مهارتی بشناسیم و براساس آن برنامه‌ریزی مدون طراحی کنیم تا از شرایط کنونی خارج شویم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارآموزان این آموزشگاه بعد از آموزش مشغول فعالیت می‌شوند و تولیدات آن‌ها در بازارچه‌هایی که به همین منظوردر استان راه اندازی شده و نیز بازار‌های منطقه و کشور به فروش می‌رسد.

خداداد اولیایی گفت: یک تیم بازاریاب نیاز‌های بازار‌های داخلی و خارجی را رصد می‌کند تا براساس آن محصولات تولید شوند.

او افزود: این کارگاه در ۲ شیفت صبح و عصر برای خانم‌ها و آقایان با ظرفیت ۴۰ نفر در هر شیفت فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار