مشفقی گفت: ورزشکاران ما با تلاش و همت خود توانستند رتبه‌های خوبی در مسابقات داخل سالن جام فجر کسب کنند.

عزیزالله مشفقی سرپرست تیم دوومیدانی فولاد مبارکه  سپاهان  در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات بین المللی داخل سالن دهه فجر با حضور ۳ تیم خارجی از کشور‌های افغانستان، قزاقستان و قرقیزستان اظهار کرد: امسال رقابت‌های داخل سالن دهه مبارک فجر یک مقدار دیر برگزار شد. بهتر بود فدراسیون دوومیدانی اعلام می‌کرد که قرار است این مسابقات به صورت باشگاهی برگزار شود.

او ادامه داد: در ماه‌های قبل اعلام شده بود که این مسابقات به صورت قهرمانی کشوری برگزار می‌شود و استان‌ها و هیئت‌های استانی قرار بود که با تیم خود در این رقابت‌ها شرکت کنند. به هر حال همین موضوع باعث شد که اصفهان آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات به صورت باشگاهی را نداشته باشد.البته با تلاش و همت ورزشکاران و قهرمانان خود توانستیم  نایب قهرمانی در بخش بانوان و مقام سومی را در بخش آقایان در مسابقات داخل سالن جام فجر کسب کنیم.

مشفقی: دوومیدانی کاران سپاهان رتبه خوبی در مسابقات بین المللی کسب کردند

او ادامه داد:  باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از ابتدای مرداد ماه تصمیم گرفت که در رشته دوومیدانی تیمداری کند. با حمایت‌های خوب عظیمیان مدیرعامل کارخانه  فولاد مبارکه اصفهان این اتفاق افتاد و در بودجه سال ۹۸ باشگاه سپاهان، رشته دوومیدانی اضافه شد. تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان هم از تیم دوومیدانی حمایت‌های لازم را کرد و پذیرفت که دوومیدانی را به ۳۴ رشته ورزشی باشگاه سپاهان اضافه کند، هر چند که کار سختی بود.

فرصت کمی برای مسابقات داخل سالن جام فجر داشتیم 

مشفقی بیان کرد: باشگاه سپاهان در ۳۵ رشته تیمداری می‌کند. ما فرصت کمی برای مسابقات بین المللی دوومیدانی داشتیم و با وجود بی برنامگی فدراسیون دوومیدانی توانستیم جواز حضور در این مسابقات را از هیئت مدیره و مدیرعامل سپاهان بگیریم. طبق برنامه قرار بود که ۹ کشور خارجی در این مسابقات حضور داشته باشند و پیش بینی کردیم که رقابت‌های سطح بالایی برگزار می‌شود، اما متاسفانه به علت برخی از مسائل یکسری از کشور‌ها در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردند و فقط ۳ کشور خارجی قرقیزستان، ارمنستان و افغانستان در این مسابقات شرکت کردند.  

انتظار داشتیم  آئین نامه مسابقات مدون تر تدوین شود 

او بیان کرد: تیم سپاهان با حضور در دوومیدانی رونق خوبی به این رشته ورزشی داد و رقابت‌ها را جذاب‌تر کرد. اگر در تقویم سال بعد فدراسیون دوومیدانی قرار بر این باشد  که مسابقات بین المللی به صورت باشگاهی برگزار شود چه بهتر است به ما اعلام کنند تا قرارداد‌های سال آینده را به صورت کامل ببندیم و با قدرت بیشتری در این مسابقات حاضر شویم. اگر ما در طول سال مسابقات داخل سالن و لیگ دوومیدانی داشته باشیم این موضوع باعث می‌شود دوومیدانی پویایی داشته باشیم و ورزشکاران در اوج آمادگی قرار بگیرند. ما انتظار داشتیم آئین نامه مسابقات به صورت فنی  و مدون‌تر تدوین شود.  

مشفقی تصریح کرد: تیم دوومیدانی سپاهان با حضور ۲۴ ورزشکار در بخش آقایان و ۲۴ ورزشکار در بخش بانوان در مسابقات بین المللی شرکت کرده است. پخش مستقیم مسابقات دوومیدانی  باعث می‌شود که انگیزه ورزشکاران بالا برود و آن‌ها دیده شوند. تعداد تماشاگر در رشته دوومیدانی در ایران کم است، اما دوومیدانی در همه دنیا یکی از پربیننده‌ترین رشته‌های ورزشی است. دوومیدانی مخاطب خاص خود را دارد. امیدوارم با حمایت رسانه‌ها بتوانیم تماشاگر و مخاطب دوومیدانی را بیشتر کردیم. نامگذاری مسابقات بین المللی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی جای تشکر و قدردانی دارد.

مشفقی: دوومیدانی کاران سپاهان رتبه خوبی در مسابقات بین المللی کسب کردند

برنامه ریزی برای سنین پایه  دوومیدانی شرط باشگاه سپاهان  بود 

او ادامه داد: اولین شرط تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان برای حمایت از دوومیدانی و تیمداری در این رشته ورزشی برنامه ریزی برای سنین پایه بود. ما سال آینده در بخش پایه دوومیدانی برنامه ریزی خاصی در آکادمی و مدرسه دوومیدانی خواهیم داشت. اگر ما بتوانیم آینده سازان دوومیدانی کشور را از نونهالی و نوجوانی آموزش حرفه‌ای بدهیم به طور حتم به نفع دوومیدانی کشورمان است.

مشفقی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم برای فدراسیون دوومیدانی اتفاق خوبی رخ بدهد. اعضای مجمع انتخاباتی باید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشند و رای خود را به کاندیدای اصلح بدهند. شخص برگزیده باید  بتواند فدراسیون دوومیدانی و خانواده بزرگ ورزشی را اداره کند و برنامه مدون و علمی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: حضور خارجی‌ها در مسابقات بین المللی دوومیدانی دهه فجر


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار