هما خورشیدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۰ تور آشنا سازی با هدف معرفی ظرفیتهای استان یزد به خبرنگاران، روزنامه نگاران، تور اپراتورها وغیره از ملیتهای مختلف برگزار شده است.
او با بیان اینکه فم تور یا تور آشنا سازی چینیها بیشترین آمار را نسبت به سایر کشورها دارد افزود: اندونزی، اتریش، فرانسه، پرتغال، ارمنستان، کرواسی، مجارستان، هندوستان، هنگ کنگ، ایرلند، افغانستان، آلمان، اروپا، اروپای شرقی و آمریکای جنوبی دیگر ملیتهای شرکت کننده در فم تور یزد بودند.
خورشیدی با اشاره به اینکه فم تورها معمولا دو و یا سه روزه در هر شهری هستند، ادامه داد: این فم تورها به دو شکل مستقل و مشترک با سایر شهرها برگزار میشود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: فم تورها باعث معرفی ظرفیتهای ناشناخته گردشگری به برگزار کنندههای تور گردشگری جهان میشوند و نقش موثری در جذب گردشگر دارند.
فم تور، سفر رایگان یا ارزانی است که در آن از متخصصان صنعت گردشگری همچون عکاسان، تور لیدرها، بلاگرها، روزنامه نگاران و مشاوران سفر بهره میگیرند تا به معرفی یک شهر، جاذبهها و دیدنیهای آن بپردازند.
انتهای پیام/ی