معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، خواستار پرداخت هوشمندانه تسهیلات اشتغالزایی شد و گفت : این تسهیلات که ارزان قیمت نیز هست باید به دست افراد واجد شرایط برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : تسهیلات پرداختی اشتغالزایی در سال‌های اخیر همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

او گفت : از ابتدای سال جاری که سند توسعه اشتغال استان تهیه شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا پرداختی‌ها هم هوشمندانه باشد و هم به افراد واجد شرایط اعطا شود تا بتوانیم به برنامه خود مبنی بر کاهش سه درصدی نرخ بیکاری دست پیدا کنیم.

حاتمی گفت: پرداخت تسهیلات به افرادی که دنبال ایجاد شغل هستند می‌تواند قدم مهمی در راستای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باشد، چیزی که در استان به شدت دنبال آن هستیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: اگر کارآفرینان واقعی ثبت نام شوند بانک‌ها در پذیرش این افراد استقبال بهتری خواهند کرد چرا که آن‌ها قدر این تسهیلات را بیشتر از دیگران دانسته و از آن استفاده مفید می‌کنند.

او گفت: پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به افرادی که اهدافی غیراشتغالزایی دارند در واقع هدر رفت منابع و سرمایه است و چیزی جز تورم برای استان و کشورمان به همراه نخواهد داشت.

معاون استاندار گفت: برخی از خطا‌های گذشته به دلیل اعطای تسهیلات کم بهره زمینه افزایش نقدینگی را فراهم آورد و از خروجی این طرح‌ها باید درس گرفت.

حاتمی افزود: در این بازه زمانی پیامدسنجی طرح‌ها بسیار مهم است و تأکید داریم از طرح‌های حمایت شود که دارای قابلیت و پتانسیل لازم دانشی و تجربی برای موفقیت باشد.

او با بیان ابتکه در مسیر اشتغالزایی برای افزایش توانمندی به بحث آموزش و مهارت آموزی تأکید داریم، گفت: فرآیند تخصیص تسهیلات اشتغالزایی باید به صورت هوشمندانه و مدبرانه انجام شود.

معاون استاندار گفت: ضمن ایجاد ساز وکار‌های لازم برای تسهیل و تسریع در فرآیند‌های ایجاد اشتغال به مزیت‌های هر شهرستان توجه شود.

حاتمی با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی براساس اولویت‌های تعیین شده مورد بررسی قرار گیرد. گفت: انتخاب طرح براساس مطالعات سند اشتغال و اولویت‌های برنامه ریزی شده می‌تواند زمینه موفقیت کسب و کار را فراهم کند.

او از ایجاد تشیکل کانون خیران کارآفرین در استان استقبال و آمادگی استان را برای همکاری با کمیته امداد و کمک به تشکیل آن اعلام کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.