مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش برف و باران در این استان تاکنون به ۲۷ نفر امدادرسانی شده است.

۲۷ نفر در خراسان جنوبی امدادرسانی شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجلیلی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: پیرو هشدار‌های هواشناسی و مدیریت بحران ۱۴۵ تیم امدادی و عملیاتی تا روز دوشنبه در استان فعال هستند و تاکنون در ۱۰ مورد حادثه مربوط به سیلاب و بحران برف امدادرسانی شده است.

او افزود: همچنین با توجه به شدت بارندگی‌ها در این مدت ۳۲ نفر در راه مانده در حسینیه‌ها، مدارس و بقای متبرکه بین راهی اسکان داده شدند.

میر جلیلی بیان کرد: با تدابیر پیشگیرانه‌ای که انجام شد تا این لحظه خسارت‌ها ناچیز بوده، اما درخواست داریم مردم حتما هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ستاد مدیریت بحران استان در حال برگزاری است اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی از امشب شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود.

او  توصیه کرد با توجه به کاهش محسوس دمای هوا و وقوع یخبندان مردم از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت اقدام به مسافرت حتما وسایل و تجهیزات ایمنی همچون زنجیر چرخ و سوخت کافی را به همراه داشته باشند.

سامانه بارشی که از دیروز (جمعه) در خراسان جنوبی فعال و امروز تشدید شد، به صورت بارش باران و برف تمامی این استان را فرا گرفته است.

بنا به اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما بارش سنگین باران و برف، در مناطق مرتفع احتمال تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش تندباد، تشکیل مه و یخبندان پیش بینی می‌شود.

بر این اساس تا روز دوشنبه وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید در اثر شدت بارش و تشکیل مه، محتمل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز از آماده باش کامل تمامی دستگاه‌های اجرایی برای گذر از شرایط جوی پیش‌رو خبر داد.

نخستین برف زمستانی چهره بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های خراسان جنوبی را سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی مردم شده است.

بارش‌ها در بیشتر نقاط خراسان جنوبی از امشب به شکل برف خواهد بود و مدارس برخی شهرستان‌های استان نیز فردا (یکشنبه) تعطیل است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.