رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه گفت: بازرسان این سازمان در ۹ ماه منتهی به آذر گذشته، پنج هزار گشت بازرسی از اصناف انجام دادند و در این راستا ۳۰۰ پرونده قضایی برای متخلفین بازار تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بایزید حسینی گفت: هر ماه بطور متوسط برای اصناف متخلف ۳۳ پرونده تشکیل می‌شود.

وی افزود: واحد‌های متخلف پس از رسیدگی به تخلف‌شان از سوی تعزیرات حکومتی به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی بیان کرد: در این مدت، ۱۲۰ مورد گشت مشترک نیز در بازار بانه انجام شده که بیشتر تخلف‌های کشف شده مربوط به عدم درج قیمت کالاها، گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب و عدم ارائه فاکتور به مشتری بوده است.

حسینی یادآور شد: مهمترین گشت‌های بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به مواد غذایی و کالا‌های سلامت محور بود و بیشترین تخلف‌ها نیز مربوط به نانوایی‌ها و کم فروشی آن‌ها تشکیل شد.

وی افزود: بخش دیگری از گشت‌های بازرسی مربوط به تالارها، مراکز عرضه گاز مایع، میوه و تره بار، انبار کالا‌های اساسی، پوشاک و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که با توجه به زمان و شرایط خاص تحت عنوان گشت‌های مشترک طبقه بندی می‌شود.

هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بانه فعالیت دارند که با توجه به رکود بازار و بسته شدن مرز‌ها تعداد زیادی از واحد‌های صنفی این شهر پروانه کسب خود را لغو کردند و تعداد زیادی نیز پروانه کسب را تمدید نکردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.