فعال اصولگرا گفت: در بسیاری از حوادثی که در دنیا اتفاق افتاده، پس از ده سال هم هنوز واقعیت ماجرا مشخص نشده است.

زمان بر بودن اعلام نظر قطعی سپاه امری طبیعی بودحسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت:  با توجه به اینکه پرواز‌های ۷۳۷ یکی از پروازها‌ی پر حادثه در جهان بوده قطعا در بررسی حوادث باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود که آیا این هواپیما نقص فنی داشته ، یا خلبان دچار سانحه بوده ، انفجاری در این هواپیما صورت گرفته، هواپیما ربایی شده، یا تحت تاثیر اقدامات جنگ الکترونیک سیستم‌های نویگیشن این هواپیما از کار افتاده و یا کریدور این هواپیما ممکن است دچار خطا شده باشد.

او ادامه داد: ۱۸ فروند از بوئینگ‌های ۷۳۷‌ که دچار سانحه شده‌اند یا با موشک سقوط کرده و یا برخی از آنها در تشخیص ارتفاع دچار مشکل بودند؛ بنابراین این بررسی‌ها قاعدتا باید توسط ارکان مختلف انجام شود که تماما زمان‌بر هستند ؛ علاوه براین در بسیاری از حوادثی که در دنیا اتفاق افتاده پس از ده سال هم هنوز واقعیت ماجرا مشخص نشده است مانند هواپیمایی که در اوکراین زده شد و گفتند روس‌ها با موشک‌ آن را هدف قرار دادند و یا هواپیمای لاکربی که پس از گذشت ده سال لیبی در آن مقصر شناخته شد. در ۱۱ سپتامبر هم آمریکا دو فروند از هواپیما‌های مسافربری خود را به احتمال هواپیما ربایی مورد حمله قرار داد.

کنعانی مقدم افزود: البته ممکن است که مقداری تاخیر در اعلام این موضوع پیش آمده باشد، اما شاهدیم که پس از اینکه فرماندهی هوافضای سپاه پاسداران یعنی سردار حاجی زاده اعلام کرد که این هواپیما توسط موشک مورد اصابت قرار گرفت، بلافاصله پس از آن بررسی‌هایی که انجام شد و ستاد کل نتایج این بررسی‌ها را اعلام کرد و این تاخیر‌ها هم بخاطر این بوده که باید مراحل قانونی خود را باید طی می‌کرد و علنا می توان گفت که این حادثه تا حدودی مشخص شد.


بیشتر بخوانید: بازی زیرپوستی انگلیس به نام مردم به کام روباه


دبیرکل حزب سبز بیان کرد:  همانطور که سردار حاجی زاده نیز بیان کرد ما رینگ‌های مختلفی در پدافند هوایی داریم، بعید نیست که آمریکا اختلالاتی را در سیستم پدافند هوایی ما ایجاد کرده باشد و به هرحال این‌ها موضوعاتی است که باید تحقیق و بررسی های لازم برای آن انجام شده و مسئولان ذی ربط نیز باید پاسخگو باشند.

او ادامه داد:  علاوه براین آمریکایی‌ها شکست‌های متعددی را از ناحیه ما متحمل شدند و از همین رو نیز مدت‌های زیادی به دنبال یک جنگ روانی بودند. همچنین آمریکا مدت ها درصدد این بود تا بر حضور میلیونی مردم در تشیع پیکر قاسم سلیمانی سرپوش بگذارد و از همین رو این جنگ روانی را با این حادثه گره زدند، زیرا به دنبال این بودند که مسئولان و سپاه پاسداران را متهم کنند و از این طریق بتوانند به ایجاد یک نارضایتی مانند بحثی که در بنزین اتفاق افتاد دست بزنند.


بیشتر بخوانید: دوران مداخله و ماجراجویی انگلیس سپری شده است


صداقت سپاه باعث فروکش کردن جنگ روانی آمریکا شد

کنعانی مقدم با اشاره به اعلام سپاه پاسداران درباره بروز خطای انسانی در سقوط هواپیما گفت: البته اینکه سپاه اعلام کرد که این هواپیما توسط خودمان هدف قرار داده شده عملا جنگ روانی آمریکا را خنثی کرد و البته اقدام مسئولان هم جای تشکر هم دارد، زیرا در این مورد پنهان کاری نکردند و این حاثه را گفتند.

فعال اصولگرا تاکید کرد: مطلبی که باید مود توجه قرار بگیرد این است که به هرحال آمریکایی‌ها یک شکست نظامی سنگینی در هدف گرفتن پایگاه عین الاسد از ما خوردند؛ موضوعی که باعث شد در صحنه عمومی هم انسجام ملی ایجاد شود و این دومین شکست بسیار سنگین برای آمریکایی‌ها بود؛ درنتیجه طبیعیست که آنها در صدد جبران این موضوع باشند.

او خاطر نشان کرد: قاعده سیستم‌های هوایی این است که در مواقعی که شرایط کشور قرمز اعلام می‌شود و این معنا را دارد که ما در یک جنگ تمام عیار بوده  و نیز به آمادگی تمام عیار هستیم، قاعدتا باید جلوی پرواز‌های مسافری حداقل برای ۴۸ شاعت یا ۲۴ ساعت گرفته می‌شد، اما باید دید چرا این اقدام انجام نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
حداقل احتمالش رو ميگفتين كه دارين بررسي ميكنين
آخرین اخبار