مدیرکل استاندارد همدان گفت: از ابتدای امسال، ۲۵ نفر از مصرف کنندگان از کیفیت کالای خریداری شده ناراضی بودند که بعد از طرح شکایت موضوع بررسی و رسیدگی شد.

رسیدگی به ۲۵ شکایت از بی کیفیتی کالا‌ها در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان گفت: امسال ۲۱ شکایت از طریق سامانه شکایت‌های مردمی سازمان ملی استاندارد ایران و چهار شکایت از طریق سامانه سازمان بازرسی به اداره کل استاندارد همدان ارجاع و بررسی شد.

او با بیان اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در زمینه کیفیت کالا از وظایف استاندارد است، اضافه کرد: شکایت‌های مطرح شده از بی کیفیتی محصولات صنایع ساختمانی، غذایی و خودرو بوده است.

مددی گفت: مصرف کنندگان هرگونه نارضایتی از بی کیفیتی کالای خریداری شده را با یکی از روش‌های تعریف شده با کارشناسان استاندارد در میان بگذارند تا موضوع از واحد‌های تولیدکننده محصول پیگیری شود.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه کرد: مردم می‌توانند شکایت خود را در سامانه ارتباط مردم و دولت به نشانی www.saamad.ir/portal/home یا در سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان بازرسی به نشانی shekayat.bazresi.ir و یا در سامانه رسیدگی به گزارش و شکایت‌های مردمی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://isom.isiri.gov.ir ثبت کنند تا ظرف مدت حداکثر یک هفته مورد رسیدگی قرار گیرد.

او اضافه کرد: سامانه‌های اداره کل استاندارد مانع از تضییع حقوق مصرف کنندگان می‌شود به شرطی که مردم نیز پیگیری کرده و در برابر مقوله استاندارد بی تفاوت نباشند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار