رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:خیریه‌ها هزینه‌های بالایی در جامعه می‌کنند و خودشان هم خودشان را اداره می‌کنند و می‌توانند به عنوان بازوهای قوی برای انجام کار فرهنگی هم مطرح باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به کارکرد مثبت و بالای خیریه‌ها در اصفهان، اظهار داشت: خیریه‌ها هزینه‌های بالایی در جامعه می‌کنند و خودشان هم خودشان را اداره می‌کنند و می‌توانند به عنوان بازو‌های قوی برای انجام کار فرهنگی هم مطرح باشند.

او ادامه داد: باید این نگرش را به خیریه‌ها منتقل کنیم که کمک رسانی تصدقی نباشد و ما به ازاء داشته باشد و این ما به ازاء از نوع فرهنگی باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: مبلغان می‌توانند از طریق ارتباط با شبکه‌های تاب آور، نگرش‌های فرهنگی را به آن‌ها منتقل کنند تا این مراکز بتوانند در کنار کار خود کارکرد فرهنگی و تبلیغی هم داشته باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روح صمیمیت حاکم بر زندگی روستایی را گمشده امروز زندگی شهری دانست و تصریح کرد: گرچه نمی‌توان روستا را به شهر آورد و نمی‌توان حیاط حوض دار و رفت و آمد‌های روستایی و هوای سالم و تنور و اصطبل را به شهر‌ها منتقل کرد، اما رسم روستا را می‌شود به شهر‌ها هم وارد کرد.

او بیان کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید رسم قدیم و رسم زندگی روستایی را در متن زندگی شهری پیاده کرد و با پاشیدن این رنگ نو به زندگی شهری، نشاط و شادابی و سرزندگی را به جامعه تزریق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: مفهومی به نام «Happening art» در اروپا وجود دارد که مثلاً در یک روز و ساعت به خصوصی در همه مردم اتومبیل‌های خود را در اول خیابان یا کوچه پارک می‌کنند و هرکسی وسایل بازی و سرگرمی خود را همراه می‌آورد و همه مشغول می‌شوند.

او افزود: می‌توان همین مدل و مشابه آن را در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی پیاده کرد تا ساکنین و کودکان از حالت رخوت بیرون بیایند و بتوانند لحظات خوش و صمیمی را در محل زندگی خود تجربه کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به کارکرد مهم رسانه و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در امور خیریه، بیان کرد: اینگونه می‌توانیم با جذب کمک‌های مردمی به صورت مستمر به عنوان یک نهاد فرهنگی تاب آور به جامعه خود خدمت کنیم و مثمر ثمر باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار