سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنارک از نجات جان ۴ مادر باردار از سیلاب در روستا‌های بخش «زرآباد» شهرستان کنارک خبر داد.

نجات جان ۴ مادر باردار گرفتار در سیلاب کنارکوطن پرست سرپرست شبکه بهداشت و درمان کنارک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: پرسنل اورژانس با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان کنارک دیشب جان یک مادر باردار در روستای «وشنام» بخش «زرآباد» شهرستان کنارک که در سیلاب رودخانه «گدیچ» گرفتار شده بود را نجات دادند.

او  با اشاره به اینکه این مادر باردار بلافاصله به مرکزدرمانی منتقل شد، افزود: با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال وقوع سیلاب، پرسنل اورژانس و مرکز خدمات جامع سلامت روستائی زرآباد شهرستان کنارک از صبح دیروز به حالت آماده باش کامل برای امداد رسانی احتمالی در آمدند.

نجات جان ۲ مادر باردار توسط تیم اورژانس ۱۱۵ شبکه بهداشت و درمان کنارک

دو مادر باردار گرفتار در سیلاب‌های شهرستان به همت نیروهای اورژانس نجات یافتند.

وطن پرست سرپرست افزود:: دیشب یک مادر باردار از اهالی روستای سورو که براثر طغیان رودخانه محلی در روستا حبس شده بودند با کمک نیروهای اورژانس،مامای مرکز سورو و هماهنگی بخشداری زرآباد در ساعت ۴:۱۵ دقیقه صبح از رودخانه صحیح و سالم به تسهیلات زایمانی زرآباد انتقال داده شد.

همچنین در موردی دیگر دیشب یک مادر باردار اهل روستای بیر رسول بخش که بعلت انسداد محورهای ارتباطی پشت سیلاب گرفتار شده بود،نیز نجات داده شد و به مرکز تسهیلات زایمانی کهیر منتقل شدند.

نجات چهارمین مادر باردار در نیکشهر با ماشین سنگین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از نجات چهارمین مادر باردار در شهرستان نیکشهر طی بارندگی‌های جاری خبر داد.

فرهاد دادگر  اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در جنوب استان و طغیان رودخانه‌های محلی و مسدود شدن محور‌های مواصلاتی از نجات جان چهارمین مادر باردار طی بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر که گرفتار سیلاب شدند خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: طی تماس تلفنی بهورز روستای نیامکند از توابع شهرستان نیکشهر با ستاد مرکز بهداشت مبنی بر وجود مادر زائو گراوید بالا (بارداری نهم) و مسدود بودن مسیر‌ها و عدم جابجایی با ماشین‌های سبک هماهنگی با بخشدار بنت صورت گرفت و یکدستگاه ماشین سنگین عازم منطقه مذکور شد.

او تتصریح کرد: به علت طغیان رودخانه و شرایط سخت عبور از آن که به وسیله ماشین‌های سبک و آمبولانس امکان پذیر نبود یکدستگاه ماشین آلات سنگین جهت جابجایی مادر باردار از عرض رودخانه به همراه ماما و تکنسین اورژانس به محل مورد نظر اعزام و پس از تلاش پرسنل حدود ساعت ۰۲:۴۰ بامداد مادر باردار منتقل شد، لازم بذکر است در حین انتقال نیز رودخانه در پیش رو ملوران نیز طغیان کرده و پس از آن با هماهنگی ستاد، زایمان در ساعت ۶:۲۰ در تسهیلات زایمانی بنت انجام می‌شود که مادر و نوزاد سلامت می‌باشند.

او  افزود: در پی صدور اخطاریه جوی اداره کل هواشناسناسی استان مبنی بر ورود سامانه سنگین بارش باران، صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی مسیر‌های مواصلاتی و آبگرفتگی معابر و رودخانه‌های فصلی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اولین جلسه آمادگی در مقابل بلایا و حوادث احتمالی در این زمینه را برگزار و به کلیه شهرستان‌های تحت پوشش ابلاغ کرد.

او  بیان کرد: طی بارندگی‌های اخیر تا به حال ۱۲ مادر باردار در سطح حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با همکاری سایر ارگان‌ها و پیگیری‌های مکرر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت شهرستان‌ها به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شده‌اند.

دادگر گفت: در حال حاضر کلیه تیم‌های بهداشتی در منطقه حضور فعال دارند و از نزدیک مسائل بهداشتی و درمانی را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار