اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با شرایط خاص اقتصادی حاکم بر بنگاههای اقتصادی بدون شک حفظ آرامش در واحدهای کارگری و بهبود روابط بین کارگر و کارفرما یکی از وظایف مهم واحدهای مشاوره و مراجع حل اختلاف بوده است.
او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تعداد دادخواستهای واصله ۴۲۵ دادخواست بوده افزود:تعداد دادخواستهای واصله به هیاتهای حل اختلاف در ۹ ماهه امسال تعداد ۲۱۷ مورد ثبت شده است.
اشرفی میانگین زمان نوبت دهی در مراجع حل اختلاف استان را در هیات تشخیص حدود ۱۳ روز کاری و در هیات حل اختلاف حدود ۱۷ روز اعلام کرد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تعهد استان در این خصوص به ترتیب ۱۸ روز و ۲۵ روز برآورد شده است .
او از انجام ۹ هزار و ۲۸۷مورد مشاوره در ۹ ماهه سال ۹۸ در استان خبر داد و گفت: از مجموع آن ۴ هزار و ۹۰۸ مورد مشاوره حضوری و ۴هزار و ۳۷۹ مورد مشاوره تلفنی در حوزه روابط کار بوده است.
اشرفی گفت: متعاقب این موضوع، ۱۳۳ مورد از شکایات به صورت سازش مستقیم به نتیجه رسیده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی تامین اجتماعی استان، تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۰کارگاه در استان فعال میباشد و همچنین تعداد ۷۸ هزار و ۱۱ نفر بیمه شده اجباری در استان نیز تحت پوشش بیمههای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
انتهای پیام / ط ا