معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تولید انبوه در ۳ طرح حوزه سلامت و اقتصاد مقاومتی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳ طرح تولیدی تجهیزات وسایل مصرفی پزشکی و اقتصاد مقاومتی در شیراز به مرحله بهره برداری و تولید رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۳ طرح تولیدی تجهیزات وسایل مصرفی پزشکی و اقتصاد مقاومتی در شیراز به مرحله بهره برداری و تولید رسید، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل تولید و مصرف الکترود‌های قلبی یک بار مصرف، کاشتینه‌های استخوان و مفاصل و تیغه درماتوم است.

او افزود: این ۳ طرح همگی به بهره برداری و ۲ طرح نخست آن به تولید انبوه نیز رسیده است.

الکترود‌های یک بار مصرف قطعه‌ای است که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تست ورزش، اتاق عمل و مونیتورینگ کردن بیمار از این قطعه استفاده می‌شود. این قطعات سیگنال‌های قلبی بیمار را برای پزشک قابل مشاهده می‌کند و بدون این قطعه، مشاهده سیگنال‌های قلب، امکان پذیر نیست.

کاشتینه یا ایمپلنت‌های استخوان و مفاصل نیز قطعه‌ای است که برای جایگزینی یا بهبود و حمایت بافت آسیب دیده در بدن بیمار کاشته می‌شوند و در جراحی‌های استخوان و مفاصل کاربرد زیادی دارند.

تیغه درماتوم نیز به عنوان ابزار جراحی مورد استفاده برای تولید برشی نازک از پوست ناحیه دهنده و ایجاد گرافت پوستی مورد استفاده است.

عرفان خوارزمی مسئول اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم با اشاره به وظیفه دانشگاه در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین، در زمینه طرح‌ها گفت: این تولیدات مربوط به سه شرکت دانش بنیان غیردولتی خارج از دانشگاه است و با هدف حمایت از کالا‌های ایرانی، بخشی از تولیدات آن‌ها از سوی بیمارستان‌های این دانشگاه، خریداری شده است.

او ادامه داد: ثبت این طرح‌ها از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه‌های اقتصاد مقاومتی کشوری و تصویب و قید آن در سند پیشران توسعه استان فارس در حوزه سلامت از سوی استانداری فارس امسال انجام گرفته است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار