او افزود: تولید کنندگان انواع افزودنی، فرآوردههای تقطیری، تولید کنندگان انواع چاشنیهای مواد غذایی، تولید کنندگان روغنهای خوراکی، فرآوری کنندگان میوه و سبزیجات و تولید کنندگان فرآوردههای لبنی در زمبره گروههای کالایی حاضر در این نمایشگاه به شمار میروند.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه غذا ادامه داد: بعد از صادرات نفتی بیشترین حجم صادرات مربوط به بخش صنعت غذا و خشکبار است که سالیانه ارزش صادرات آن به حدود 3 میلیارد دلار میرسد اما آمار دقیقی از صادرات غذاهای آماده و نیمه آماده نداریم.
هاشمی افزود: شرکتهای تولید کننده فرآوردههای آماده و نیمه آماده دام و طیور و آبزیان، انواع کنسروها، کمپوتها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول برگزاری همایش، کارگاههای آموزشی و حضور هیأتهای خارجی از جمله سفرای کشور عراق، افغانستان، سوریه، قطر و کویت را از اتفاقات این دوره از نمایشگاه بر شمرد.
او با اشاره به اینکه غذاهای آماده و کترینگی جایگاه واقعی خود را در میان مردم به دست نیاورده است، اظهار کرد: بر این اساس با کار کردن روی استاندارد کیفی سازی صنعت غذا متناسب با انتظارات مردم و برگزاری این نمایشگاه به دنبال جایگاه واقعی صنعت غذای آماده و نیمه آماده هستیم.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه غذا در پایان برندسازی را یکی دیگر از اهداف نمایشگاه بر شمرد و گفت: با هماهنگی سازمان غذا و دارو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد به دنبال آن هستیم تا بر پایه برند کل کشور فعالیت کنیم و بدین منظور برنامههایی در دستور کار داریم.
این گزارش میافزاید نمایشگاه غذا (ایران فودکس) از بیست و چهارم تا بیست و هفتم دی در محل نمایشگاه بینالمللی به فعالیت خود ادامه میدهد.
انتهای پیام/