مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اهمیت جایگاه مشاوران در فرآیند تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد.

 هدایت تحصیلی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش و اتفاقات پس از آن از زحمات همکاران درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی به‌ویژه مشاوران تقدیر کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید جهت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و توسعه‌ی متوازن بین رشته‌ای گام‌های موثری برداشته شده تا از تراکم بیش از حد در رشته تجربی و خالی ماندن صندلی‌های دانشگاهی در دیگر رشته‌ها جلوگیری به عمل آید.

او به اهمیت و ضرورت اجرایی شدن برنامه نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) اشاره کرد و بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به منظور کارایی و اثربخشی این برنامه تاکید کرد.

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مراکز مشاوره دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که به عنوان امن‌ترین و تخصصی‌ترین مکان در راستای تشخیص، پیگیری و درمان مشکلات رفتاری دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موسوی  بیان کرد: فرآیند هدایت تحصیلی باید به صورت علمی و تخصصی انجام گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند با درنظرگرفتن استعداد، علاقه، امکانات منطقه و نیاز جامعه با انتخابی مناسب، در مسیر رشد و شکوفایی و به فعلیت رساندن استعدادهای خود گام بردارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.