مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد .

برگزاری نخستین جشنواره عکس خبری گیلان در دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان، گفت: فراخوان این جشنواره از اواسط آذرماه امسال منتشر و از عکاسان خواسته شد تا آثار خود را تا ۱۵ دی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او با بیان اینکه، این جشنواره در رشته‌های عکس خبری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۲ دی، در نهایت ۴۰۹ اثر از ۳۳ عکاس ساکن شهر‌های شهر‌های رشت، آستارا، انزلی، لاهیجان، رضوانشهر و رودسر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین تا دهم دی‌ماه امسال در یکی از نشریات مکتوب و یا مجازی استان گیلان منتشر شده باشد، گفت: بیشترین آثار ارسالی در پایگاه‌های خبری ۸ دی (۸ نفر)، دیار میرزا (۴ نفر) و گیل خبر (۳ نفر)؛ و مابقی آثار نیز در صفحات ۸ خبرگزاری سراسری، ۲ نشریه چاپی استان و ۷ پایگاه خبری و تحلیلی دیگر گیلان منتشر شده است.

فیروز فاضلی با بیان اینکه، شرکت کنندگان در جشنواره را متولدین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۰ تشکیل می‌دهد، افزود: میانگین سنی این افراد نیز ۳۰ سال است که نشان از جوانی و پویایی این گروه از اهالی رسانه استان دارد. همچنین ۲۴ شرکت کننده، آقا و ۹ نفر از بانوان عکاس هستند.

او گفت: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف جشنواره یادشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان تصریح کرد: زمان دقیق اعلام نتایج، برپایی نمایشگاه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره، به‌زودی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir و سایر رسانه‌های استان اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام / ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.