سالیانه بیش از ۱۶هزار تن محصول بنتونیت ویژه خوراک دام، طیور و آبزیان در ۳ کارخانه تولید افزودنی خوراک دام و طیور استان تولید می‌گردد.

صباغ زاده رییس اداره تشخیص و درمان استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اشاره  به اهمیت سلامت و بهداشت عمومی و ضررهای اقتصادی احتمالی صنعت دامپروری و تولید محصولات ناشی از مایکوتوکسین(سموم قارچی) ها گفت: خراسان جنوبی دارای بیشترین معادن بنتونیت بخصوص در شهرستان های سرایان و فردوس می باشد .

او افزود: نظارت بر فعالیت کارخانجات بنتونیت استان درحین تولید با نمونه گیری مستمر صورت پذیرفته و از نظر کمی و کیفی و آنالیز فلزات سنگین همانند سرب، جیو، کادمیوم و ارسنیک مورد بررسی قرار می گیرند.

صباغ زاده ادامه داد: بنتونیت دسته ای از خاک های رس بوده که در صنعت دامپروری پس از فراوری لازم در خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار گرفته و کار آن جذب آفلاتوکسین های موجود در خوراک دام و طیوربوده  و همچنین از ورود افلاتوکسین ها در فراورده های خام دامی همانند شیر، گوشت قرمز و سفید به چرخه غذایی انسان جلوگیری وهمچنین باعث بهبود دفع امونیاک تولید شده در فرایند هضم و و جذب مواد غذایی در معده دام و طیور می شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.