رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند از حذف ۱۴ راس دام سنگین و ۳ راس دام سبک از ابتدای سال خبر داد.

علیزاده  رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مردم حتما از گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه که تحت نظارت بهداشتی و ممهور به مهر نظارت دامپزشکی و دارای لیبل کشتارگاه باشد استفاده کنند.

او افزود: نظارت‌های لازم در هنگام ارجاع دام به کشتارگاه جهت کشتار بر روی دام و لاشه آن صورت می‌پذیرد و چنانچه به هر دلیلی اعم از ابتلا به بیماری‌های خاص ویا مصرف آنتی بیوتیک گوشت استحصالی قابلیت مصرف را نداشته باشد توسط بازرسین بهداشتی مستقر در کشتارگاه بررسی لازم صورت گرفته و لاشه دام آلوده حذف و از چرخه مصرف خارج می‌شود.

علیزاده ادامه داد:  از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ لاشه دام سنگین و سبک از چرخه مصرف خارج شده است که از این تعداد ۱۴ راس دام سنگین و ۳ راس دام سبک بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: این مقدار، حذفیات جزیی و اصلاحی که بطور هر روزه در بررسی لاشه‌ها در کشتارگاه  انجام می‌گیرد را شامل نمی‌شود.

او با بیان اینکه بدلیل این بازرسی‌ها اغلب دام‌های ناسالم توسط توسط افراد متخلف و خارج از چرخه نظارت بهداشتی عرضه می شود افزود: از مردم درخواست کرد به هیچ وجه سلامت خود و خانواده خود را بدلیل اعتماد  به اینگونه افراد به مخاطره نیندازند و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و دارای تاییدیه بهداشتی تهیه نمایند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.