مناطق کمرسرخ شهرستان سرایان و باقران شهرستان بیرجند به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی افزوده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، پوشش گیاهی و جانوری مناسب و مستعد بودن منطقه را از شاخصهای انتخاب مناطق حفاظت شده دانست و  گفت: منطقه حفاظت شده باقران در جنوب شهرستان بیرجند واقع شده که به دلیل داشتن گونه‌های جانوری باارزش و در خطر انقراض، پوشش گیاهی غنی و اکوتیپ‌های جنگلی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

اکبری مهمترین عوامل تأثیرگذار در سیمای طبیعی این منطقه را میزان بارش، توپوگرافی و درجه حرارت اعلام کرد و افزود: در این منطقه جانورانی از جمله قوچ و میش، کبک و گیاهانی از جمله بنه، بادامشک و ارغوان مشاهده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تصویب منطقه کمرسرخ به منطقه حفاظت شده گفت: منطقه حفاظت شده کمرسرخ در شمال شهرستان سرایان قرار دارد که محل تردد گونه شاخص قوچ ومیش و حلقه اتصال تمام زیستگاه‌های حوزه ۴ شهرستان سرایان، قاین، گناباد و فردوس است.

اکبری با اشاره به تنوع گیاهی منطقه کمرسرخ هم گفت: در کف دره‌ها و در مسیر رودخانه‌ها ، گیاهان آب دوستی از جمله پونه، گزنه، بید، نسترن وحشی، نی و شیرین و در ارتفاعات منطقه نیز می‌توان بنه، انجیر، بادامشک و درمنه را مشاهد کرد.

هم اکنون در خراسان جنوبی 6 منطقه حفاظت شده  دارد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.