لزوم رعایت الگوی مصرف حامل‌های انرژی در مدارس

فرماندارملکان خواستار رعایت الگوی مصرف حامل‌های انرژی در مدارس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خانی فرماندارملکان در جلسه شورای آموزش وپرورش خواستار رعایت الگوی مصرف حامل‌های انرژی در مدارس شد.

خانی گفت: متاسفانه در بعضی مدارس با توجه به عنوان رایگان بودن حامل‌های انرژی که از سال ۹۶ در حال اجراست نسبت به الگوی تعیین شده مصرف دقت نمی‌شود.

او افزود: مصرف صحیح ورعایت صرفه جویی ونهادینه کردن آن چیزی است که مطالبه عمومی است وباید فرهنگ درست مصرف کردن از مدارس شروع شود.

در این جلسه جوادی رییس اداره گاز ملکان نیز گفت: متاسفانه مدارس این شهرستان از لحاظ میزان بدهی بعداز تبریز که بیش از ۶ میلیارد ریال بدهی دارد با ۴ میلیاردو پانصد میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد که این بدهی مربوط به قبل از سال ۹۶ است.

جوادی افزود: در بعضی مدارس نیز شاهد دستکاری کنتر‌های گاز نیز هستیم وسوالی که در اینجا مطرح است چرا گازی که برای مدارس رایگان است دستکاری شده وموجب می‌شود تراز گاز در این شهرستان خوانده نشود.

 قهرمانی فر معاون پژوهش، برنامه ریزی ونیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه از برگزاری ۳ میلیون ودویست هزار ساعت دوره آموزشی در طی یک سال در استان گذشته خبر داد وگفت: این دوره‌ها در راستای توانمندسازی وبالا بردن مهارت معلمان برگزارشده است.

 قهرمانی فر افزود:بخشی از این دوره هادر رابطه مسائل اجتماعی مخصوصا عادت دادن دانش آموزان به مصرف بهینه حامل‌های انرژی برگزارشده است.

او گفت: همچنین برای ترغیب وایجاد انگیزه در دانش آموزان جشنواره متعدد در زمینه مصرف بهینه حامل‌های انرژی برگزارشده است

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.