سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای امسال به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مهاباد مراجعه کرده اند که این تعداد ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس مرکز بهداشت مهاباد افزود: از این تعداد، یکهزار و ۴۰۰ نفر به صورت تلفنی و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیز با مراجعه به صورت حضوری از خدمات این مراکز بهرمند شده‌اند. 

کریم علیزاده‌آذر با بیان اینکه پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در مهاباد فعال است، اضافه کرد: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراکزی هستند که قابلیت ارایه خدمات آموزشی، مشاوره، درمان و پیشگیری و کاهش آسیب را به افراد در معرض خطر ابتلا به «اچ‌ای وی» و مبتلایان به ایدز و بیماری‌های آمیزشی را فراهم می‌کند.

او بیان کرد: همچنین در این مدت پنج جلسه آموزشی در کمپ‌های ترک اعتیاد، ۱۷ جلسه آموزشی در مدارس مهاباد برای گروه‌های هدف و پنج جلسه آموزشی در سطح اداره‌های مهاباد برگزار شده‌است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: تدوین ۶ برنامه آموزشی با همکاری رسانه ملی، همکاری با مرکز DIC (تحت درمان مستقیم) و شناسایی نقاط پرخطر از قبیل محل معتادان تزریقی، افراد مبتلا به بیماری‌های آمیزشی و ارزیابی این افراد با انجام تست سریع بیماری ایدز برای بیش از ۶۰ نفر از افراد شناسایی شده از دیگر برنامه‌های این مرکز در ۹ ماهه امسال بوده‌است.

علیزاده آذر با اشاره به اینکه همه افراد می‌توانند با حضور در این مراکز از خدمات اطلاع‌رسانی و انجام تست‌های اولیه تشخیص ایدز بهره‌مند شوندتاکید کرد: واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکز بهداشت همه‌روزه به غیر از روز‌های تعطیل آماده مشاوره و پاسخگویی به مراجعان بوده و خدمات ارائه شده در این مرکز رایگان است.

او اضافه کرد: مشاوره به صورت حضوری در محل مرکز خدمات جامع «صلاح‌الدین» واقع در چهارراه آزادی و یا تلفنی با شماره تماس ۰۴۴۴۲۲۴۸۴۲۲ انجام می‌گیرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.