سورنا ستارى گفت: توسعه شتاب دهنده‌ها به طور ویژه در دستور کار معاونت علمى است.

توسعه شتاب دهنده ها در اولویت است/ تولید ۹۸ درصد داروها را در داخل کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سورنا ستارى ،معاون علمی فناورى رئيس جمهور در آیین افتتاح آزمایشگاه نوآوری باز مجموعه مپنا فردیس گفت: توسعه شتاب دهنده ها جز اولويت هاى اول معاونت علمى رئیس جمهوری است و علاوه بر اين مركز در سفرهاى قبلى نیز  چند شتاب دهنده ديگر در البرز توسعه پيدا كرده  است.

او در ادامه با بیان اینکه امروز توافق نامه‌ای با شهرداری کرج در خصوص استارت آپ ها منعقد می‌شود، اضافه کرد: هرکجا که تیم‌های استارت آپی فعالیت کنند، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجموعه مپنا در حوزه استارت آپ ها وارد شده است، گفت: این اقدام موجب برقراری ارتباط مردم کوچه و بازار با مجموعه‌های فناوری و علمی می‌شود که نتیجه آن تولید کارهای فناورانه خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم‌ها دارد، بیان کرد: این اقدام با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود.

او  با بیان اینکه اولین شتاب دهنده علمی فناوری، مواد دارویی بود، گفت: اکنون ۹۸ درصد داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و در این حوزه قصد توسعه بیش از این داریم.

محمد حسين سجادى نيرى ،دبير ستاد فناورى نرم در معاونت علمى فناورى رياست جمهورى نیز در ادامه  گفت :اين مجموعه آزمایشگاهی  با همكارى معاونت علمى رئيس جمهور و شركت مپنا را اندازى شده است.

انتهای پیام/خ.ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.