حاجی مشهدی گفت: ما از سرمایه‌گذاری قانونی و مشروع در این استان حمایت می‌کنیم و سرمایه‌گذاران نیز به تکالیف قانونی خود در حوزه پرداخت مالیات، عوارض و دیگر موارد در قالب فعالیت‌های تعاملی به خوبی عمل کنند.

مدیرکل بازرسی البرز در نشست حمایت از فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در البرز گفت: سازمان بازرسی کل کشور نهاد نظارتی است و به دلیل نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و حسن اجرای امور در دستگاه‌های اجرایی، نقش تسهیل‌گری نیز دارد.

وی اضافه کرد: اداره کل بازرسی استان البرز واحد حمایت از سرمایه‌گذاری فعال است و مشکلات تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران را درسطوح استانی و ملی پیگیری می‌کند.

حاجی مشهدی بیان کرد: تولیدکنندگان سربازان جهاد اقتصادی هستند و در برابر موانع پیش‌روی فعالان این عرصه از آن‌ها حمایت خواهیم کرد، اما خط قرمز ما فساد اقتصادی است‌ و در صورت مشاهده با آن مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه تسهیل‌گری امور مرتبط به فعالان اقتصادی به اقدامات حمایتی نیاز داشته باشند حتما همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به عملکرد اداره کل بازرسی استان البرز در سال گذشته پرداخت و یادآور شد: سال گذشته ۲۴۲ مورد تسریع در اخذ مجوز کسب و کار انجام شده که ۱۸۵ مورد پیگیری و از تعطیلی ۴۴ واحد جلوگیری شد.

 

حاجی مشهدی افزود: در حوزه حمایت از تولید و سرمایه گذاری البرز ، اخذ عوارض تغییرکاربری از سرمایه گذار به صورت نقدی و تقسیط پنج ساله یکی از اقدامات مهمی بود که محقق شده است .

 

مدیرکل بازرسی استان البرز درادامه به رسیدگی به پنج هزار و۸۰ شکایت در این استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ماقبل که سه هزار و۲۰۷ فقره بود، رشد ۶۷ درصدی داشت .

وی گفت: سال گذشته توسط اداره‌کل بازرسی البرز ۵۰ آسیب و معضل مهم این استان شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی استانی و وزارتخانه‌های متبوع اعلام شد.

حاجی مشهدی بیان کرد: ۵۴ فقره گزارش کلان از وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز ، ریزگردها و آلودگی هوا توسط اداره بازرسی استان تهیه و به مراجع بالا دستی ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.