۳۲۲ طرح اشتغال برای مددجویان بابلی و خدمات ویژه به ۴۴۸ سالمند زیرپوشش کمیته امداد در تنکابن ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد جعفری رئیس کمیته امداد بابل گفت: ۳۲۲ طرح اشتغال به ارزش ۹ میلیارد و  ۷۸۹ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان تحت حمایت در شهرستان بابل اجرا شد.

او افزود: طرح‌های اشتغال در بخش‌های خدماتی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری برای مددجویان این شهرستان اجرا شده است.

جعفری گفت: بیشترین افراد بهره‌مند شده از طرح‌های اشتغال برای خانوار‌های تحت حمایت، فرزندان مجرد  مددجو بودند.

رئیس کمیته امداد بابل افزود: اجرای طرح‌های اشتغال از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت گفت: ۴۴۴ نفر از مددجویان تحت حمایت در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

جعفری افزود: دوره‌های آموزشی در بخش‌های پرورش نهال و مرغ بومی، دامداری، زنبورداری، خیاطی، کامپیوتر  برای دانش آموزان، دانشجویان و زنان سرپرست خانوار  و همچنین  دوره‌های آموزش کسب و کار برای مجریان طرح‌های اشتغال برگزار شد.

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به ۴۳۱ نفرمددجو

فرضعلی خلیلی رئیس کمیته امداد بندپی گفت: به ۴۳۱ مددجو در ۹ ماه امسال خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی ارائه شد.

او افزود: خدمات مشاوره با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی وسعی در بهبود سلامت روانی مددجویان تحت حمایت  برگزارشده است.

خلیلی با بیان اینکه در ۹  ماه امسال ۱۷۱ مددجو  از مشاوره فردی و ۲۶۰ نفر دیگر نیز از مشاوره گروهی بهره‌مند شدند، افزود: مشاوره در بخش‌های سلامت روان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان ارائه شد.

رئیس کمیته امداد بندپی با اشاره به ارائه آموزش خانواده به مددجویان گفت: ۴۶۶ مددجو از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

او افزود: در بندپی  ۶ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

تحقق ۹۰ درصدی برنامه‌های حوزه مشارکت‌های مردمی شهرستان چالوس

محمد قمی رئیس کمیته امداد چالوس گفت: ۹۰ درصد برنامه‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در این شهرستان در ۹ ماه امسال محقق شد.

او افزود: مردم خیر چالوس  ۲ میلیارد و ۹۷۷ میلیون تومان به نیازمندان در بخش‌های مختلف مساعدت کردند که در برنامه پیش بینی شده در این مدت ۹۰ درصد برنامه‌ها محقق شد.

قمی با بیان اینکه مردم نیکوکار این شهرستان در پرداخت صدقات مشارکت خوبی داشتند، گفت:  از مجموع مشارکت‌های مردمی   ۵۷۰ میلیون تومان  در بخش صدقات بوده است.

 او افزود: صدقات جمع آوری شده در امور خرید و تعمیر مسکن، درمان، جهیزیه، کمک‌های موردی و معیشتی و خدمات فرهنگی و تحصیلی مددجویان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد چالوس گفت: کمیته امداد به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت صحیح انگیزه‌های خیر و انفاقات مردم نوع دوست طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در امور دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتمادسازی به مرحله اجرا درآورده است.

ارائه خدمات ویژه به ۴۴۸ سالمند زیرپوشش کمیته امداد

علی اکبر سیدی رئیس کمیته امداد تنکابن گفت: به ۴۴۸ سالمند زیرپوشش کمیته امداد تنکابن در ۹ ماه امسال خدمات ویژه ارائه شد.

او افزود: تقویت بهبود شرایط زندگی سالمندی، تکریم سالمندان، افزایش امید به زندگی و رسیدگی به وضعیت  سالمندان از اهداف این نهاد است.

رئیس کمیته امداد تنکابن گفت: پرداخت هزینه درمان و نگهداری سالمندان، تهیه پوشینه از جمله خدماتی است که برای سالمندان از سرفصل خدمات ویژه ارائه می‌شود.

سیدی افزود: ۲۲۷ بیمار صعب العلاج و خاص نیز از خدمات این نهاد از قبیل تهیه ویلچر، تخت،   هزینه درمان بهره‌مند شدند.

او با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مددجویان گفت: ۶۷۶ مددجو در ۹ ماه امسال از خدمات ویژه درمان و پرداخت فرانشیز درمان به ارزش ۱۵۷ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته امداد تنکابن افزود: در شهرستان تنکابن ۳۹۳۶ خانوار، معیشت بگیر کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار