رئیس کمیته امداد چالوس گفت: ۶۶۹ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی در ۹ ماه امسال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.

محمد قمی رئیس کمیته امداد شهرستان چالوس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان یکی از وظایف مهم صندوق امداد ولایت است، و این تسهیلات  به منظور رفع مشکلات کاری و زندگی مردم نیازمند در حد توان و امکانات خود  با اقساط بلندمدت در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

او افزود: از ابتدای امسال به ۱۸۹  نفر تسهیلات کارگشایی از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و بانک مهر  ایران پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد چالوس گفت: ۱۲۴ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی با هدف توانمندسازی  نیز به ۱۰ نفر از مددجویان در این مدت از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت‌شده است.

قمی افزود: تسهیلات ارائه شده از سوی این صندوق شامل وام‌های کارگشایی، ودیعه مسکن، اشتغال، تعمیرات و خرید مسکن است.

او گفت: در چالوس ۲ هزار و ۴۲۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

بهره مندی بیش از هزار مددجوی قائمشهری از خدمات فرهنگی

ابوالحسن رنجبر رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: به هزار و ۸۹۸ مددجوی تحت حمایت در این شهرستان در ۹ ماه امسال خدمات فرهنگی ارائه شد.

او افزود: ۷۹۳ نفر از برنامه آگاه سازی و آموزش،   ۱۷۸ دانش آموز و دانشجو از برنامه‌های اوقات فراغت، ۸۲۷نفر در برنامه‌های اردو‌های آموزشی و زیارتی و ۱۰۰ نفر از سایر خدمات فرهنگی  امداد بهره‌مند شدند.

رنجبر گفت: علاوه بر خدمات فرهنگی، ارائه خدمات مشاوره‌ای  نیز با هدف مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوعات ارتباط سالم بین والدین و فرزندان، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانوادگی به صورت فردی، گروهی و ارجاع به کلینیک از دیگر برنامه‌های این نهاد برای زنان سرپرست خانوار، دانش آموزان، نوعروسان تحت حمایت در این شهرستان ارائه شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر با بیان اینکه تاکنون ۶۵۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند، افزود: این خدمات با کمک خیران، مراکز نیکوکاری و اعتبارات دولتی به افراد تحت حمایت ارائه شده است.

او گفت: در قائمشهر ۴ هزار و ۹۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار