مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال چهار هزار و ۶۰۹ مورد بازرسی سازمان استاندارد از مراکز عرضه و توزیع کالا انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح «طاها» در اردبیل گفت: در قالب طرح طاها «طرح اجرای هماهنگ استاندارد» به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و توجیه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات انجام می‌شود، چهار هزار و ۶۰۹ مورد بازرسی در ۹ ماهه امسال از مراکز عرضه و توزیع کالا توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد صورت گرفته که با توجه به برنامه عملیاتی اختصاص یافته تحقق ۵۶ درصدی در این حوزه را شاهد هستیم.

او افزود: در قالب طرح «طاها» تعداد ۲۱۱ مورد نمونه برداری و ۲۱۱ مورد آزمون از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده‌ها، رنگ‌ها، لوازم خودرو، مصالح ساختمانی و… در استان اردبیل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل ادامه داد: با اعتبار تخصیص یافته برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا اداره کل، مورد آزمون قرار می‌گیرند.

علایی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.