فرماندار یزد از آمادگی افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد رستگاری رستگاری، فرماندار یزد در نشست مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از آمادگی افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد به عنوان بزرگ‌ترین پروژه کتابخانه‌ای استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و با پیگیری‌های صورت گرفته، اعتبارات خوبی در سطح ملی و استانی برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

او افزود: ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ و گسترش و بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که مورد حمایت فرمانداری بوده و در تلاشیم با تخصیص اعتبارات لازم و استفاده از کمک‌های خیّرین در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسند.

دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه در مورد پروژه کتابخانه مرکزی یزد، گفت: با وجود همه موانع و مشکلات با لطف خدا و عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جذب اعتبارات قابل توجه، این کتابخانه در اسفند ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

اوبا اشاره به پروژه ساخت کتابخانه شهید بابایی زارچ بیان کرد: اتمام ساخت این کتابخانه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم زارچ درآمده و با توجه به بافت جمعیتی منطقه که دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری دارد، خواستار اختصاص بودجه لازم برای تکمیل ساخت این کتابخانه هستیم.

همچنین محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز کتابخانه پروین اعتصامی در منطقه نجف‌آباد شهر حمیدیا، گفت: این کتابخانه در دهه فجر سال جاری به طور رسمی افتتاح خواهد شد که باید از شهرداری و شورای شهر این شهر بخاطر تلاش و همکاری بی دریغشان تشکر کرد.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهاد‌های خود پرداختند.

پیگیری تأمین اعتبار لازم برای گسترش و بازسازی کتابخانه شهدای شاهدیه با همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهدیه، پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید بابایی زارچ، استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و پیگیری اختصاص یک دستگاه اتوبوس مناسب برای راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار از سوی آستان قدس رضوی از سوی فرمانداری، از مهم‌ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.