اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف نظر با ترکیه در خصوص چند مسئله، کمک‌های خود را به این کشور کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار مطبوعات آلمان حاکی از آن است که اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف نظر با ترکیه در مورد اکتشاف بنزین در دریای مدیترانه و موضوعات دیگر از جمله تنش‌ها در لیبی و سوریه، کمک‌های الحاقی که امسال به ترکیه اختصاص داده بود را بسیار کاهش داده است.

روزنامه فونکه آلمان اعلام کرد طبق نامه‌ای که از ژوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پارلمان اروپا ارسال شده، مشخص شده که اتحادیه در حال کاهش کمک‌های خود به آنکاراست.

به نوشته این روزنامه آلمانی، بورل این اقدام اتحادیه اروپا را نتیجه اکتشاف غیرمجاز ترکیه در دریای مدیترانه--سواحل قبرس—و عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در اکتبر گذشته خوانده است.

روزنامه‌ فونکه اعلام کرد سخنان بورل نشان داد که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته بار دیگر کمک‌های مالی را به آنکارا کاهش دهد، به طوری که میزان کمک‌های بلاعوض برای امسال به ۷۵ درصد برسد. کاهش کمک به آنکارا شامل پرداختی اروپا به ترکیه در چارچوب توافق پناهندگان نیست.

به گفته مقامات کمیسیون اتحادیه اروپا، گفته می‌شود ترکیه امسال فقط ۱۶۸ میلیون یورو از برنامه همکاری با اتحادیه اروپا دریافت می‌کند و ۱۵۰ میلیون یورو از این مبلغ به حوزه دموکراسی و حاکمیت قانون و ۱۸ میلیون یورو به برنامه توسعه روستایی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار