از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶۳ هزار مترمربع اراضی ملی در کردستان رفه تصرف شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سرهنگ بهروز مهری فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: در سال جاری ۳۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهر‌های استان رفع تصرف شده است.

او با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده ۲۹۸ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: ۱۴ مورد از این پرونده به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۴۳ هزار و ۲۸۳ متر مربع و به ارزش ۳۹ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

سرهنگ مهری افزود: ۲۴ فقره پرونده نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان ۲۲۰ هزار و ۵۵۳ متر مربع به ارزش ۲۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان تاکید کرد: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهر‌های سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

او با بیان اینکه این میزان رفع تصرفات در ۶ شهرستان قروه، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره و کامیاران به نتیجه رسیده است، یادآور شد: تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می‌کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.