مدیرکل استاندارد کردستان تولید بلوک‌های غیر استاندارد را معطلی برای استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان گفت: با نمونه‌برداری‌هایی که این اداره‌کل از مصالح ساختمانی انجام داده باید بگویم متاسفانه درصد انطباق آن نسبت به استاندارد‌های لازم پایین است و بر آن شدیم جهت رفع این مشکل با سازمان نظام مهندسی ساختمان تفاهم نامه‌ای را منعقد کنیم.

یزدانی افزود: یکی از معضلات استاندارد، تولید بلوک‌های پلی استایرین غیر استاندارد است که باید از آن جلوگیری شود و برای تحقق این امر باید دستگاه‌های اجرایی همچون استاندارد و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان با هم هماهنگی لازم را داشته باشند.

او اظهار داشت: با نظارت‌های دقیق و پی در پی استاندارد شهروندان از بتن آماده استفاده می‌کنند و این امر باعث شده که تمامی بتن‌های آماده مطابق با استاندارد‌های لازم تولید شود و واحد‌های تولیدی پیگیر پروانه‌های استاندارد هم باشند.

مدیرکل استاندارد کردستان تأکید داشت: ما از نظام مهندسی ساختمان انتظار داریم محصولات و فرآورده‌های ساختمانی را از نظر استاندارد یا غیر استاندارد بودن، داشتن گواهی استاندارد و کد ده رقمی کنترل کنند.

یزدانی گفت: ما واحد‌های تولیدی تیرچه را مجاب کردیم تیرچه‌های استاندارد تولید کنند و در صورت بی‌توجهی به تذکرات استاندارد و تولید تیرچه‌ی غیر استاندارد برای پلمب این واحد‌ها از طریق حقوقی پیگیر می‌شویم و از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: بافت فرسوده ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.