دادستان کرمانشاه درباره فعالیت تبلیغات انتخاباتی زودهنگام قبل از شروع فرجه قانونی به نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هواداران آن‌ها هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   محمدحسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت: ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی ۸ روز قبل از اخذ رای (مرحله اول و دوم) آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت گرچه ممکن است.

او گفت: نامزد‌ها از مدت‌ها قبل جلسات و نشست‌هایی در این رابطه داشته باشند، اما هر نوع فعالیت و تبلیغ علنی در سطح شهر باید در بازه زمانی مصرح مذکور در ماده قانونی مزبور انجام گیرد در غیر این صورت این امر از مصادیق ماده ۵۶ قانون یاد شده و مشمول برخورد قانونی در این رابطه است.

صادقی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه مشاهده می‌گردد که خادمین بعضی از هیئات دینی و محافل مذهبی برخی از کاندیدا‌های  را به عنوان سخنران، مداح یا مدعو دعوت و تحت این عنوان اقدام به نصب بنر پلاکارد، پوستر، اطلاعیه در سطح شهر می‌نمایند آیا این موارد نیز از مصادیق تبلیغات زودهنگام است. 

او بیان کرد: ماده ۵۶ قانون انتخابات  در مورد نوع این تبلیغات ندارد، اما تبلیغات زودهنگام می‌تواند مصادیق بسیار زیادی داشته باشد که یکی از آن‌ها هم تبلیغ در مجالس، محافل و هیئات مذهبی است.

او گفت: چنانچه حرف جامع این اقدام خاص را تبلیغ انتخاباتی بداند به تشخیص دستگاه قضایی می‌توان آن را از مصادیق ماده مذکور دانست یا لااقل نوعی نقض حقوق عامه به شمار آورد.

صادقی بیان کرد: با توجه به درخواست سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی کرمانشاه و درخواست آن مراجع ذیصلاح از دادستانی مبنی بر جلوگیری از این امر و نیز نظرات برخی از شهروندان در اذهان عمومی دعوت از کاندیدا به عنوان سخنران جلسات مذهبی و تبلیغات علنی و عمومی در این امر قبل از فرا رسیدن موعد قانونی تبلیغات از مصادیق تبلیغات زودهنگام و مشمول ماده ۵۶ قانون انتخابات است.

او گفت:  مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز در فرمایشات اخیرشان در این رابطه تصریح فرمودند عده‌ای با عجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کردند و این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این امر به ضرر مصالح کشور است.

او بیان کرد: مردم ما فرمایش آیت الله شهید سیدحسن مدرس را از بارزترین اصول اعتقادی خود می‌دانند که سیاست ما عین دیانت ماست. بدیهی است تحت لوای ولایت فقیه مردم عزیز ایران همواره اتحاد و بصیرت را در امور دینی و سیاسی توأمان نصب العین خود قرار داده‌اند که نمونه بارز آن را در روز‌های گذشته در تشییع پیکر سید شهدای مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دیدیم، اما طبیعت انتخابات که در ایران ما شاخصه‌های آن کاملاً ملموس است مطرح نمودن سلایق مختلف و عقاید متفاوت و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی متعدد است.

او افزود: ایجاد یا مطرح شدن اختلافات و نظریات در این مورد نه تنها نقیصه محسوب نمی‌گردد بلکه باعث رشد فکری جامعه و شاید از مصادیق فرمایش رسول اکرم (ص) باشد که، اختلاف و امتی رحمة چرا که با مطرح شدن همین اختلافات در سلایق و نظرات نقاط ضعف و قوت بسیاری در جامعه مشخص می‌گردد.

به گفته دادستان کرمانشاهاز آنجا که محافل مذهبی کانون وحدت و اتحاد است رای پسندیده آن است که این مجالس به گونه‌ای برپا گردد که آحاد مردم با هر سلیقه و نظر سیاسی بتوانند در آن حضور یابند.

 

او گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هیئت سکولار نداریم اعتقاد و انتظام به انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه از ارکان برپایی مجالس مذهبی است، اما شأن والای این مجالس ایجاب نمی‌کند از آن‌ها به عنوان مجالس تبلیغات انتخاباتی استفاده نماییم در فعالیت‌های انتخاباتی گاهی کاندیدا‌های  به مطرح کردن نظرات برنامه‌ها ایده‌های خود و گاهی احیاناً انتقاد از دیگران می‌پردازند  اما اولین درس محافل مذهبی خصوصاً مجالس عزای حضرت صدیقه کبری پرهیز از هرگونه اختلاف تحت لوای ولایت است.

او بیان کرد: خادمین محترم و برپا کنندگان محافل ولایی این قسمت از خطبه فدکیه حضرت زهرا مرضیه را به عنوان اصل اصیل و رکن رکین بر قلب‌های خود حک نموده اند که" ولایتنا نظاما للمله مامانت من الفرقه" لذا هرگز دست به انجام کار‌هایی نمی‌زنند که مباحث اختلاف برانگیز به د

 

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.