مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا صبح فردا دوشنبه در مناطقی از استان اردبیل بارش متناوب و خفیف برف و باران پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا آسمان استان ابری توام با هوای سرد بوده و با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه و رطوبت کافی در جو، همچنان تا صبح فردا (دوشنبه ۳۰ دی ۹۸) در مناطقی از استان بارش متناوب و خفیف برف و باران پیش بینی می‌شود.

او افزود: از ظهر فردا تا آخر هفته از میزان ابرناکی کاسته شده و سامانه فعال بارشی در سطح استان اردبیل پیش بینی نمی‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی امروز و فردا به دلیل وزش باد (گاهی با سرعت تند) در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل کولاک برف نیز انتظار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: تا آخر هفته با تقویت پرفشار سطح زمین، هوای سرد در سطح استان ماندگار شده و در مناطق مرکزی و جنوبی استان در طول شب‌ها و ساعات اولیه صبح هوای بسیار سردی حاکم می‌گردد.

او گفت: طی این هفته ضمن صرفه جویی در مصرف گاز خانگی و مدیریت حامل‌های انرژی، جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی تمهیدات لازم مبذول گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: با فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش برف در مناطق کوهستانی از ایستگاه باران سنجی آلوارس (سرعین) به میزان ۵۰ سانتیمتر و از شهرستان نیر با ۳۰ سانتیمتر به ثبت رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.