کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال علیه ویروس فلج اطفال در شهر‌هایی که اتباع خارجه و عشایر در آن‌ها رفت و آمد دارند در شهرستان بوشهر آغاز شد.

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به مدت چهار روز در شهرستان بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر زهره زمانیان,کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: بیماری فلج اطفال از جمله بیماری‌هایی است که بیشتر افراد مصون نشده را مبتلا کرده و عوارض این بیماری می‌تواند فلج اندام‌ها و حتی مرگ در کودکان باشد.

او افزود: در راستای اجرای برنامه نظام مراقبت بیماری فلج اطفال و با توجه به هم‌جواری کشورمان با دو کشور بومی پاکستان، افغانستان و تردد‌های بسیار بین‌المللی که باعث خطر بازگشت دوباره این بیماری به کشور می‌شود طرح ماپینگ آپ مانند سال‌های گذشته برای کودکان زیر ۵ سال ساکن مناطق پرخطر و زندان‌ها، که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن‌که از تاریخ ۲۸ دی‌ تا ۱ بهمن‌ به مدت ۴ روز در شهرستان بوشهر آغاز می‌شود.

دکتر زمانیان افزود: در مرحله اول مراقبین سلامت با حضور در منطقه اسکان  اتباع افغانی و عشایر اقدام به واکسینه کردن کودکان زیر ۵ سال از طریق قطره فلج اطفال کرده که در این مرحله تعداد ۱۳۳۰ کودک زیر ۵ سال قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

او عنوان کرد: این طرح شامل دو نوبت ایمن‌سازی خانه به خانه با واکسن پولیو خوراکی (قطره فلج اطفال) به فاصله ۴ تا ۶ هفته در نقاط پرخطر بوده که در در آن به همه کودکان گروه هدف زیر ۵ سال بدون توجیه سابقه ایمن‌سازی قبلی آن‌ها دوباره واکسن خوراکی خورانده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.