معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و باارزشی است که در حال حاضر سالیانه از مرگ ۲ و نیم میلیون کودک پیشگیری می‌کند.

واکسیناسیون سالیانه از مرگ ۲ و نیم میلیون کودک پیشگیری می‌کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان بیان کرد: به وسیله واکسیناسیون و با هزینه کم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، سرخک، فلج اطفال و ... جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ایمن‌سازی در کشور ایران از تجربیات موفق ملی در زمینه بهداشت همگانی است افزود: اجرای موفق برنامه‌های واکسیناسیون باعث شده کشورمان حدود ۱۸ سال از بیماری فلج اطفال پاک شود و بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و اوریون کنترل شوند.

رییس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: در مدت اجرای برنامه‌های واکسیناسیون کزاز نوزادی حذف و بیماری‌های سرخک و سرخجه مادرزادی در مرحله حذف قرار گرفته است.

دکتر خواجه‌ئیان تاکید کرد: همچنین قرار است دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود که روتاویروس می‌تواند از بستری هزاران کودک مبتلا به اسهال در بیمارستان‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: پارسال در استان بوشهر حدود ۲۳ هزار کودک زیر یک سال با پوشش ۹۹ درصدی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که برای این تعداد، بیش از ۲۵۰ هزار دوز واکسن مصرف شد.

رییس مرکز بهداشت استان بوشهر تأکید کرد: توصیه می‌شود با توجه به اینکه انجام واکسیناسیون ممکن است به دلیل بیماری کودک و به تشخیص پزشک معالج با تأخیر انجام‌شده و یا حتی واکسن خاصی را هرگز دریافت نکند، با این حال ضروری است واکسیناسیون در کودکان سالم، به‌موقع و بدون تأخیر و طبق برنامه ایمن‌سازی کشوری انجام شود.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و باارزشی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.