رئیس فدراسیون جودو کشورمان گفت: منتظر اعلام تاریخ برگزاری دادگاه عالی ورزش هستیم و سعی می‌کنیم در این جلسه، از حقانیت جامعه ورزشی ایران دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در حاشیه مراسم قرعه کشی سوپرلیگ امید‌ها و بزرگسالان که قرار است ۲۵ بهمن برگزار شود در اظهار داشت: مراسم قرعه کشی سوپرلیگ جودو امروز برگزار شد و خوشبختانه برخلاف سال گذشته که در لیگ بزرگسالان ۴ تیم حضور داشتند، امسال مسابقات با حضور ۶ تیم برگزار خواهد شد. قرعه کشی لیگ امید‌ها نیز با حضور ۱۵ تیم برگزار شد.

برای روحیه دادن به ورزشکاران مسابقات جایزه بزرگ برگزار خواهیم کرد

قصد داشتیم لیگ را خیلی زودتر برگزار کنیم، اما پس از شهریور که جودو ایران تعلیق شد، شرایط سختی برای جودو ایجاد شد و ۲، ۳ ماه طول کشید تا بتوانیم با رایزنی، به جودو ایران امید تزریق کنیم. مسابقات خوبی برگزار کردیم و سعی کردیم مسابقات قهرمانی کشور را با جوایز نقدی برگزار کنیم و با این کار روحیه را به ورزشکاران بازگرداندیم. همچنین قرار است در پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه مسابقه جایزه بزرگ برگزار کنیم و پاداش این مسابقه که در مشهد برگزار می‌شود، مبلغ صد میلیون تومانی است که باعث می‌شود روحیه خوبی در ورزشکاران ایجاد شود و آن‌ها تلاششان را بیشتر کنند.


بیشتر بخوانید: میراسماعیلی: امنیتی که در کشور وجود دارد مدیون خون شهید قاسم سلیمانی است


امیدوارم بتوانیم حامیان مالی را با جودو آشتی دهیم

سعی کردیم برای این دوره از مسابقات تعداد تیم‌های حاضر در سوپرلیگ امید‌ها و بزرگسالان را افزایش دهیم و تا حدودی موفق شدیم، اما هنوز کار زیادی باقی مانده و باید بتوانیم حامیان مالی را با جودو آشتی دهیم. امیدوارم در این شرایط که تعلیق ظالمانه‌ای بر فدراسیون ایران تحمیل شده و جودو کشور نیاز به دیده شدن بیشتر دارد، صدا و سیما کمک حال ما باشد. امروز اتفاق بزرگی برای جودو ایران افتاد و ما از یک حامی مالی بزرگ و کلی رونمایی کردیم که می‌تواند به ما کمک زیادی بکند تا بتوانیم سوپرلیگ را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده لیگ را به صورت رفت و برگشتی برگزار کنیم

میراسماعیلی درباره دلیل حضور نه چندان چشمگیر تیم‌ها در سوپرلیگ بزرگسالان که این دوره تنها با حضور ۶ تیم پیگیری می‌شود گفت: شاید ما در طول سال‌های گذشته بد کار کردیم. باید شرایطی برای تیم‌ها ایجاد شود که مسابقات خوبی داشته باشند و بیشتر دیده شوند. همچنین باید حواشی و تنش‌ها کمتر شود. به هر حال هنر ما در جذب تیم‌ها تعریفی نداشته است. امسال نسبت به سال گذشته رشد داشتیم، اما هنوز جای کار داریم و باید بتوانیم مبلغ قرارداد بازیکنان را بالاتر ببریم و تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم. همچنین باید لیگ را از حالت متمرکز برگزار کردن بیرون بیاوریم و به شهرستان‌ها فرصت میزبانی بدهیم تا تماشاگران بیشتری بازی‌ها را دنبال کنند. امسال لیگ را به صورت متمرکز برگزار خواهیم کرد، اما برای دور‌های بعدی تلاش می‌کنیم بازی‌ها رفت و برگشتی باشد.

اسناد و مدارک خوبی جمع آوری کردیم

رئیس فدراسیون جودو درباره شکایت فدراسیون در دادگاه عالی ورزش گفت: از پایان شهریور درگیر این موضوع بودیم و ۲ پرونده در این دادگاه تشکیل دادیم. یکی از این پرونده‌ها درباره رای موقت و دیگری درباره رای دائمی بود که برای تعلیق فدراسیون جودو ایران صادر شد و شرط فدراسیون جهانی که از ما خواسته بود برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی بازی کنیم. خوشبختانه اسناد و مدارک بسیار خوبی را جمع آوری کردیم و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در این مدت رایزنی‌های خوبی انجام دادند. در حال حاضر به مرحله پایانی رسیدیم و هر ۲ طرف اسناد و مدارکشان را به دادگاه عالی ورزش ارائه کردند. ظرف چند روز آینده منتظر تاریخ برگزاری دادگاه هستیم.


بیشتر بخوانید: داورزنی به اعزام مولایی به ژاپن ورود کرد/ از اول با اعزام سعید مخالف بودم/ هیچ گاه از مواضع جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آییم


تلاش می‌کنیم در دادگاه عالی ورزش از حقانیت جامعه ورزشی کشور دفاع کنیم

با توجه به حساسیت این موضوع برای دادگاه عالی ورزش و حقانیت جامعه ورزشی کشور، تلاش می‌کنیم به خوبی دفاع کنیم. وکلای خوب و برجسته‌ای داریم و قضات خوبی برای این پرونده تعیین شده است. امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم حقانیتمان را ثابت کنیم و شرایطی ایجاد شود که از حالت تعلیق دربیاییم. جدا از این شکایت، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو یک دیپلماسی مشخص در پیش گرفته و رایزنی‌های خوبی هم انجام شده که شرایط را تا حدود زیادی تلطیف کرده و امیدوارم به زودی خبر‌های خوبی به مردم ایران بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار