معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از تامین کامل اعتبار ساخت راه آهن همدان به سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از تامین کامل اعتبار ساخت راه آهن همدان به سنندج خبر داد و گفت: کردستان جزو استان‌های دارای اولویت برای ریل گذاری است.

خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه اهن سنندج، گفت: قرار شده است تا یکسال و نیم آینده راه آهن همدان سنندج تکمیل و به بهره برداری برسد و این پروژه امسال ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده دارد و در سال آینده نیز ۳۵۰ میلیارد دیگر تخصیص داده خواهد شد.

او توسعه کل کشور به خصوص استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های تاریخی را در شرایط تحریم‌ها یادآوری کرد و افزود: علیرغم تحریم‌ها زمینه برای اجرای پروزه‌های عمرانی وجود دارد و بدون هیچ مشکلی کار‌ها در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در حال حاضر ٣٣٠٠ کیلومتر ریل در کشور در حال احداث است که معادل ۳۰ درصد کل ریل‌های کشور است گفت: در زمینه آزاد راهی نیز هم اکنون هزار و۲۰۰ کیلومتر آزاد راه وجود دارد و نصف این میزان آزاد راه نیز در دست ساخت است.

خادمی طول بزرگراه‌های کشور را ۱٨ هزار کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش بزرگراهی نیز در حال حاضر هفت هزار و ٨۰۰ کیلومتر راه ساخته می‌شود که قسمتی از آن در کردستان فعال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به وجود تنها سه پروژه فعال راهسازی در سال ۹۱ در استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده امروز بزرگراه از مرکز تا سنندج اجرا شده و تنها گردنه صلوات آباد باقیمانده که در سال آینده به اتمام می‌رسد.
او تصریح کرد: به دنبال این هستیم این بزرگراه تا مرز باشماق برسد و به این منظور در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار به جاده مریوان تزریق شد.

خادمی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه آهن سنندج واتمام آن اولویت دولت است گفت: بعد از اتصال راه آهن همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی کشور استان کردستان نیز در اولویت بهره برداری شبکه ریلی قرار گرفته و ۸۰۰ میلیارد تومان به این پروزه اختصاص یافت که طی امسال و سال اینده تزریق می‌شود تا این پروزه به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با ابراز امیدواری به اینکه راه آهن سنندج باید تا پایان دولت به اتمام برسد، عنوان کرد: از مسئولان استانی به ویژه استاندار کردستان درخواست دارم برای اتمام این پروژه به صورت جدی‌تر وارد عمل شوند و برنامه بازدید دو هفته‌ای داشته باشند، هرچند که این پروژه با تلاش استاندار به این نقطه رسیده است.

خادمی گفت: عملبات اجرایی این پروژه نباید حتی یک روز هم توقف داشته باشد و با توجه به تعهدی که مردم کردستان داده ایم باید کار شبانه روزی انجام شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: وضعیت راه ها ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.