معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما گسترش ویروس آنفولانزا از نوع B شایع است، گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مردم نگران آنفولانزای نوع B نباشندمنوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه با اگاهی مردم، موج اول به خوبی مدیریت شد، ابراز داشت: به طور معمول رصد بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری آنفولانزا از ابتدای نیمه دوم سال در دستور کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور ما گسترش ویروس آنفولانزا از نوع B شایع است، گفت: در استان همدان هم موارد مربوط به این نوع ویروس بسیار محدود است و کمتر از شش مورد به طور کلی در نیمه دوم سال شناسایی شدند.

کرمی با تأکید بر اینکه خوشبختانه افزایشی در این خصوص وجود ندارد، از مردم خواست بدون هیچگونه نگرانی، راهکار‌های پیشگیرانه از جمله رعایت آداب تنفسی، شستشوی مکرر دست ها، اجتناب از رفتن به مدرسه و محل کار هنگام ابتلا به این بیماری و استفاده از ماسک‌های معمولی را برای مقابله با این بیماری تا پایان سال داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: خوشبختانه ویروس نوع B به مراتب دارای گستره انتشار محدودتر بوده و همینطور شدت علائم آن کمتر است.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.