محسنی گفت: ۲۰ سال پیش نمایشی را برای جشنواره تئاتر فجر آورده بودم، ولی بعد از آن دیگر در جشنواره شرکت نکرده بودم.

بعد از ۲۰ سال به جشنواره تئاتر فجر می‌آیمسعید محسنی کارگردان نمایش «کلاغ ها» که از استان اصفهان در بخش استانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا دارد، درخصوص اجرای این نمایش در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «کلاغ ها» قصه دو انسان مفلوک است که بر مبنای افسانه و باور قدیمی که گفته شده اگر شخصی عشق دو کلاغ را ببیند فطعا آرزویش برآورده خواهد شد، دو کلاغ را به قفس می‌اندازند.

وی افزود: در حین داستان شخص سومی به آن‌ها اضافه می‌شود که او این باور را به چالش می‌کشد و قصه را وارد فاز دراماتیک می‌کند که در نهایت با روایتی غم بار به پایان می‌رسد.

کارگردان نمایش «کلاغ ها» درخصوص اجرای این نمایش در استان اصفهان بیان کرد: ما در شرایطی نمایش را آماده اجرا کردیم که سالن‌های شهر مشغول تعمیرات بودند و ما سالنی بدون تجهیزات را برای اجرا گرفتیم و با تلاش فراوان آن را تجهیز کردیم؛ تجربه خاصی که این متن و اجرا دارد و استفاده از لهجه اصفهانی برای نمایشی دراماتیک سبب شد تا بازخورد‌های مخاطبان را بسنجم.

وی افزود: استقبال تماشاگران در اصفهان فراتر از انتظار ما بود، این نمایش ۲۲ اجرا در اصفهان داشت و جزو پرمخاطب‌ترین نمایش‌های شهر شد.

محسنی درباره حضور خود در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: من ۲۰ سال پیش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده بودم و دلیل شرکت من در این دوره از جشنواره این بود که تهران بداند، تئاتر اصفهان فعال است و ما هم در این عرصه فعالیت داریم.

کارگردان نمایش «کلاغ ها» درباره این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: ماجرا کمی پیچیده شده و حرف زدن درباره آن نیز دشوار است. از نظر من اگر کسی سخنی دارد آن را با هنر خود بیان کند و فرصت را غنیمت بشمارد. من از دوستان تهران خصوصا دوستان داستان نویس برای تماشای نمایش «کلاغ ها» دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار