مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در بخش صنایع دستی و هنر‌های سنتی امسال در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در بخش صنایع دستی و هنر‌های سنتی امسال در استان پرداخت شده است.

سید امین قاسمی افزود: با توجه به حمایت‌های توسعه‌ای از کارگاه‌های فعال صنایع دستی استان، لزوم کمک به ایجاد اشتغال، توسعه این کارگاه‌ها و همچنین تفاهم نامه منعقد شده معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی و بانک گردشگری کشور نسبت به پرداخت تسهیلات حمایتی به این بخش اقدام شده است.

او  اظهار داشت: در این راستا ۳۵ طرح اشتغالزایی صنایع دستی این تسهیلات را با ۶ ماه تنفس و دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کرده اند.

او  تصریح کرد: تسهیلات حمایتی صنایع دستی از منابع داخلی بانک گردشگری به دارندگان مجوز‌های چهارگانه صنایع دستی و افراد دارای کارگاه، پرداخت می‌شود.

قاسمی گفت: افراد دارای پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی تا سقف یک میلیارد ریال و دارندگان مجوز‌های تاسیس کارگاهی و پروانه تولید کارگاهی تا سقف پنج میلیارد ریال می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

امسال ۳۶۹ مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی این استان صادر و سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان تولید صنایع دستی در این استان پرداخت شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.