به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: درراستای کیفیت بخشی به تدریس وارائه شیوههای نوین یاددهی – یادگیری اولین جشنواره تلفیق بازیهای بومی - محلی درشیوههای نوین تدریس درمدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.
رنجبرافزود: درراستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندیهای آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان از اوایل آذرماه تا اواخر دیماهطرحهای ارسالی آموزگاران ودبیران مدارس ومراکز با نیازهای ویژه استان را دریافت کرد.
او ادامه داد: ۵۸ طرح در قالب تلفیق بازیهای محلی جوراب بازی، هفت سنگ، گرزان و ... با دروس مختلف در دورهپیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول و حرفهای دوره دوم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
رنجبر اعلام کرد: سه طرح ارسالی خانمها سحر عزیزی از آموزشگاه بعثت کامیاران، لیلا ساعدی بهار از آموزشگاه اتیسم پویان سنندج ونسمیه گلی از آموزشگاه توحید سنندج به عنوان برتر انتخاب شدند.
رئیس آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان اعلام کرد: بازیهای بومی و محلی به عنوان سرمایه فرهنگی ومیراث معنوی نمادی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی، پرورش خلاقیت و آموزش دروس مختلف ومهارتها دردانش آموزان با نیازهای ویژه ایفا میکند.
او افزود: بازی زمینه رشد اجتماعی وطبیعی کودک را فراهم وبا تمرین قانونپذیری، مسئولیتپذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری دانش آموزان با نیازهای ویژه را برای حضور وزندگی در جامعه آماده میکند.
رنجبر با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روشهای رفتاری میباشد، افزود:نظریهها، دید گاه ها، ماهیت وروشهای تدریس متفاوت بوده وبر ایجاد رابطه تعاملی بین یاددهنده ویاد گیرنده تأثیر دارد.
انتهای پیام/ع