مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه دوم بهمن ماه به استان فارس خبر داد.

مسعود دهملایی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه دوم بهمن ماه نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان فارس را دربرمی گیرد.

او با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دما در سطح استان، ادامه داد: این سامانه موجب بارش برف و باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: این سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه بخش هایی از جنوب استان را فرامی گیرد.

مسعود دهملایی بیان کرد: در روز پنج شنبه این سامانه بارشی کل استان را فراگرفته و بارش ها شدت بیشتری می گیرد.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی در بامداد جمعه ۴ بهمن ماه از استان فارس خارج می شود، اضافه کرد: با خروج این سامانه، دمای هوا به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و سطح زمین دچار یخ زدگی می شود.

همچنین رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های هواشناسی، و از آنجا که این سامانه بارشی، موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید می‌شود، شهروندان و عشایر از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

او با بیان اینکه شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق اجتناب کنند، افزود: کشاورزان، تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی انجام دهند.

رحیم آزادی با بیان اینکه همچنین شهروندان در تردد جاده‌ای احتیاط کنند، اضافه کرد: به سازمان‌های مربوطه در جهت انجام اقدامات لازم نسبت به این پدیده و وضعیت جوی هشدار لازم داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار