مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار‌های موجود ۴۲.۷ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار‌های موجود ۴۲.۷ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می‌دهد.

 جودی افزود: در ۹ ماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۹۱۴ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۰ مورد مربوط به زندگی مشترک زوجینی است که طول زندگی مشترک آن‌ها تنها ۵ سال بوده است.

او گفت: ۲ هزار و ۶۷۱ فقره طلاق در بین زوجین با عمر ۵ سال آذربایجان شرقی در مراکز شهری و ۲۷۹ مورد نیز در مناطق روستایی ثبت شده است.

جودی بیشترین فراوانی طلاق در بین زوج‌های با عمر ۵ سال آذربایجان شرقی را مربوط به ازدواج‌های کمتر از یک سال با ۱۰ درصد اعلام و افزود: ازدواج‌های بین یک تا ۲ سال ۹.۷ درصد، ۲ تا ۳ سال ۸.۸ درصد، ۳ تا ۴ سال ۷.۵ درصد و ۴ تا ۵ سال ۶.۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

او با اشاره به اینکه با احتساب طلاق بین زوج‌هایی که تجربه ۵ تا ۶ سال زندگی مشترک داشته اند و در مجموع ۴۸.۵ درصد مجموع طلاق‌های ثبت شده در آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد، گفت: در طول ۹ ماه امسال تعداد ۴۰۰ فقره طلاق بین زوج‌های با عمر ۵ تا ۶ سال ثبت شده است که از این تعداد ۳۶۹ مورد مربوط به مراکز شهری و ۳۱ مورد به مناطق روستایی تعلق دارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی مجموع طلاق‌های ثبت شده ۹ ماه امسال در استان را ۶ هزار و ۹۱۴ مورد اعلام و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ مورد در شهر‌ها و ۵۱۴ فقره نیز در روستا‌های استان به ثبت رسیده است.

جودی کمترین طلاق اتفاق افتاده بین زوجین آذربایجان شرقی را مربوط به زندگی مشترک ۲۴ تا ۲۹ سال بیان کرد که در مجموع ۳.۶ درصد طلاق‌های ثبت شده را شامل می‌شود.

او بیشترین تعداد طلاق در بین مزدوجین آذربایجان شرقی را بین سنین ۳۰ تا ۳۴ سال هم در میان مردان و هم در میان زنان اعلام کرد که یکهزار و ۵۸۵ مورد را شامل می‌شود.

جودی نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان شرقی را ۳ به ۲ اعلام کرد و گفت: بر این اساس به ازای هر طلاق، ۳.۲ مورد ازدواج به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار